کد خبر ۵۰۶۴۳ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۱۱
با حضور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و استاندار قم؛

برنامه عمل استان قم برای مقابله با پدیده گرد و غبار بررسی می شود

تورج همتی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: برنامه عمل استان قم برای مقابله با پدیده گرد و غبار هفته آینده با حضور عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و سید مهدی صادقی استاندار قم بررسی می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم، تورج همتی در سومین جلسه کارگروه مخاطرات زیست محیطی استان قم گفت: پدیده گرد و غبار از مهمترین معضلات زیست محیطی در مرکز کشور است که چندین استان از جمله پایتخت را درگیر و بیش از 25 درصد جمعیت کشور را با مخاطرات جدی مواجه می کند.

وی با بیان اینکه نسبت روزهای ناسالم برای گروههای حساس و عموم مردم بر اثر پدیده گرد و غبار از 13 روز در تابستان سال گذشته به 49 روز در سال جاری رسیده است، اظهار داشت: بر اثر خشکسالی مستمر و قطع حقابه های رودخانه ها و تالاب های استان، 105 هزار هکتار از اراضی استان در حالت بحرانی قرار گرفته و 8 هزار هکتار نیز به کانون فعال گرد و غبار تبدیل شده اند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با اشاره به تشکیل ستاد ملی مقابله با گرد و غبار در کشور، تصریح کرد: تدوین برنامه عمل استانی برای مقابله با پدیده گرد و غبار در دستور کار قرار گرفته و در جلسه ای با حضور عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، سید مهدی صادقی استاندار قم، نمایندگان وزارتخانه های عضو کمیته راهبردی و برخی از مدیران دستگاههای اجرایی استان شنبه هفته آینده مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

وی در پایان جدیت در تخصیص حقابه ها و اعتبارات لازم را در احیای دریاچه نمک و دشت مسیله به عنوان تهدیدات زیست محیطی ملی بسیار مهم دانست و گفت: امیدواریم با عزم و اراده ملی و حمایت و هماهنگی همه دستگاههای اجرایی بتوانیم گام های مثبت و موثری در جهت مقابله با پدیده گرد و غبار و تأمین سلامت عمومی جامعه برداریم.

در این جلسه که با حضور مدیرکل مدیریت بحران استان قم، مدیرکل حوزه استاندار و جمعی از معاونان و کارشناسان دستگاههای اجرایی ذیربط برگزار شد، گزارش هایی از برنامه های کوتاه و میان مدت و اقدامات دستگاهها در جهت کاهش پدیده گرد و غبار و اثرات آن در جامعه ارائه شد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com