کد خبر ۵۰۷۲۴ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۲۴

استاندار یزد: ورزش در کاهش رویکرد جوانان به مواد مخدر موثر است

یزد - ایرنا - استاندار یزد گفت: حضور جوانان در فعالیت های مختلف ورزشی نقش موثری در کاهش جذب این قشر به مواد مخدر دارد و موجب پیشگیری از آسیب های اجتماعی می شود.

محمود زمانی قمی روز سه شنبه در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان یزد افزود: باید با برنامه ریزی مدون و فعالیت های مستمر بیشتر ، زمینه جذب جوانان به فعالیت های مختلف ورزشی فراهم شود.
وی ادامه داد: اگر زمینه های لازم برای حضور و جذب جوانان علاقه مند به رشته های مختلف ورزشی در استان فراهم شود، نقش بسیار موثری در کاهش میزان آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی به همراه دارد.
استاندار یزد با بیان اینکه مقام معظم رهبری همواره بر مبارزه جدی با مواد مخدر تاکید فرموده اند، بر ضرورت فعالیت گسترده در تحقق اوامر معظم له ، توسط مردم و دستگاه های مختلف اجرایی تاکید کرد.
زمانی قمی با قدردانی از دستگاه‌هایی که در مبارزه با مواد مخدر فعالیت دارند به اهمیت نظارت، وجود سیستم قوی و هماهنگی در انجام ماموریت ها به عنوان راهکار مناسب اشاره کرد.
وی با بیان اینکه تاکنون کارهای خوبی در مبارزه با مواد مخدر در جامعه انجام شده است، یادآور شد: آحاد مردم ، خانواده ها و دستگاه های اجرایی و همچنین دستگاه قضایی باید با قدرت و جدیت همچنان در راستای مبارزه عملی با مواد مخدر اقدام های لازم را انجام دهند.
رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان یزد با گرامی داشت یاد و خاطره کسانی که در مبارزه با مواد مخدر به فیض عظیم شهادت نائل آمده اند، تصریح کرد: باید همواره از کارهای مثبت انجام شده راضی بود و برای تحقق اهداف جدی تر اقدام کرد.
زمانی قمی ابراز امیدواری کرد که سهم بودجه برای فعالیت‌های گسترده در زمینه مبارزه با مواد مخدر افزایش یابد که قطعا نقش مهمی در انجام برنامه ها و تحقق وظایف دارد.
سال گذشته 27 تن و در سال 1396تاکنون 17 تن انواع مواد مخدر در استان کشف شد .
یزد به دلیل اتصال استان های جنوبی و شرق ایران به مرکز کشور و موقعیت آن در مسیر کریدور شمال - جنوب باعث شده است تا راه های آن بعضا مورد سوء استفاده برای انتقال کالای قاچاق و نیز مواد مخدر قرار گیرد.
7536/ 2047* خبرنگار:کاظم سبحان زاده**انتشار: عباسقلی اشکورجیری

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com