کد خبر ۵۰۷۲۵ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۲۸

دستاوردهای جدید آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) رونمایی شد

بازگشایی مقبره پروین اعتصامی با عنوان مقبره شعر و ادب، رونمایی از فهرست کتب خطی آستان و 6 عنوان اثر سندی از جمله دستاوردهایی بود که امروز همزمان با سالروز ورود حضرت معصومه(س) با حضور آیت الله سعیدی در آستان مقدس رونمایی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرنگار ایسنا، امروز همزمان با سالروز ورود حضرت معصومه(س)، دستاوردهای جدید آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) با حضور آیت الله سعیدی در سالن محراب حرم مطهر رونمایی ‌شد.

رونمایی از معماری جدید مقبره پروین اعتصامی و بازگشایی این بقعه با عنوان مقبره شعر و ادب از جمله رونمایی ها امروز بود.

در این مراسم عنوان شد، بازسازی و بهسازی این مقبره از دو سال پیشتر آغاز شده است، فعالیت بهسازی و مرمت این مقبره با توجه به اینکه در صحن امام رضا(ع) واقع است و ارزش میراثی، معماری و تاریخی این صحن، از اولویت و دقت بالایی برخوردار است.

با توجه به اینکه مقبره پروین اعتصامی، فضایی مرتبط با شعر و ادب در نظر گرفته شده، در طراحی های معماری و تزئینات از لطافت و ظرایف هنری استفاده ویژه صورت گرفته است.

در بخش دیگر از این مراسم جلد 4 و 5 فهرست کتابهای خطی و جلدهای 1 و 2 فهرست قرآن های چاپی کتابخانه آستان مقدس حرم مطهر حضرت معصومه(س) نیز رونمایی شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی کرمانشاهی در این خصوص گفت: کتابخانه آستان مقدس حضرت معصومه(س) با 250هزار عنوان منبع شامل کتاب، نشریه و نرم افزارجزء 10 کتابخانه جامع برتر کشور است که یکی از ویژگی های آن گنجینه قرآن های چاپی است.

همچنین 6اثر سندی از سوی مرکز اسناد آستان مقدس حضرت معصومه(س) شامل کتاب "کرامات کریمه در آیینه سند" شامل 9 کرامت از سال های 1309 تا 1385 می باشد، این اولین کتاب کرامات حضرت است که همراه با اسناد مکتوب و غیرقابل انکار منتشر می شود.

"اسناد سیاقی آستان"، از دوره دوره صفویه و قاجاریهدر فاصله سال های 1139 تا 1334 قمری، تاریخ صحن امام هادی(صحن عتیق)، مشاغل آستان از قرن 9 تا قرن 14 شامل 70 شغل قدیمی، عالمان مدفون در حرم مطهر فاطمی شامل 125 نفر از علمای مدفون در حرم از جمله دیگر آثار اسنادی بود که رونمایی شد.

نرم افزار "آستان بهشت" ویژه زائران غیر ایرانی و معرفی آستان به 9 زبان خدمت دیگری بود که رونمایی شد، این نرم افزار توسط خادمین افتخاری از نخبگان دانشگاهی تولید شده است، همچنین زیارت‌نامه 13 زبانه حضرت معصومه(س) خدمت دیگری ارائه شده رو سایت آستان است که امروز رونمایی شد.

کتاب تجوید مصور قرآن کریم ویژه کودکان و نوجوانان شامل دو بخش آموزشی و تربیتی ویژه گروه سنی دوم ابتدایی تا ششم و سی‌امین جلد کتاب ستارگان حرم با رویکرد ارائه سیمای عالمان دینی نیز دو مورد از کتاب هایی است که رونمایی شد.

رونمایی و معرفی پرتال جامع و سامانه جامع منابع انسانی آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) نیز بخش دیگری از این مراسم بود.

 استقبال از کاروان نمادین ورود حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها به شهر قم، برگزاری اجتماع مردمی فاطمیون، نقاره‌زنی خادمان، نواختن نمادین زنگ مدارس، برگزاری مراسمات جشن و گلباران هوایی آستان مقدس از دیگر برنامه‌های سالروز ورود بانوی کریمه اهل بیت(س) به شهر قم بود که صبح امروز مصادف با 23 ربیع الاول و همزمان با سالروز ورود حضرت معصومه(س) به قم برگزار شد.
انتهای پیام

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com