کد خبر ۵۰۷۵۳ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۲۸
آیت‌الله مکارم شیرازی:

شخصی که پولی در بانک گذاشته و از بانک سود دریافت می‌کند این شخص سربار جامعه است

انسان باید به‌اندازه‌ای که نیاز دارد کار کند، حتی اگر خود انسان نیاز نداشت باید برای جامعه اسلامی کار کند، کسی که پولی در بانک گذاشته و از بانک سود دریافت می‌کند این شخص سربار جامعه است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی پیش از ظهر امروز در جلسه درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به حدیثی اخلاقی از پیامبر اکرم(ص) اظهار داشت: کسی که بخواهد برنامه کلی و جامع اسلام را ببیند باید به این حدیث مراجعه کند، بر اساس این حدیث انسان نباید آخرت خود را به خاطر دنیا رها کند.

وی با بیان اینکه انسان نباید دائماً سرگرم دنیا و برنامه‌های دنیایی باشد، گفت: انسان خوب کسی است که دنیا را نیز به خاطر آخرت رها نکند، رفتن به سفرهای زیارتی، عدم اعتنا به کسب‌وکار و خواندن نماز و گرفتن روزه به‌صورت دائمی ازنظر اسلام پسندیده نیست.

مرجع تقلید شیعیان بیان کرد: انسان باید به‌اندازه‌ای که نیاز دارد کار کند، حتی اگر خود انسان نیاز نداشت باید برای جامعه اسلامی کار کند، کسی که پولی در بانک گذاشته و از بانک سود دریافت می‌کند این شخص سربار جامعه است.

آیت‌الله مکارم شیرازی بازنشسته شدن از شغلی را به معنای بیکاری ندانست و ابراز کرد: از نظر اسلام دائماً به دنیا پرداختن و یا دائماً به زیارت و عبادت پرداختن هر دو مورد مذمت بوده،  و بر این اساس زندگانی ائمه(ع) یک الگو برای ما است، برای نمونه امام علی(ع) هزار بنده را از دست رنج خود خرید و آزاد کرد بنابراین اگر خود انسان نیاز ندارد برای جامعه و به خاطر آن باید کار کند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم اظهار داشت: یکی از حربه‌های دشمن به راه انداختن جنگ روانی است، این جنگ‌گاهی خطرش از جنگ با سلاح نیز بیشتر است، ابزار این جنگ رسانه‌ها به‌ویژه فضای مجازی است، هر روز یک دروغ درباره اشخاص و شخصیت‌ها گفته می‌شود، فضای مجازی ابزاری برای پخش این دروغ‌ها شده است، و جالب این است که هرچه تکذیب می‌شود باز تکرار می‌شود.

آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه حربه دروغ و تهمت درباره همه شخصیت‌های نظام است، افزود: سیاه نمایی یکی دیگر از حربه‌های دشمن است، کارهای بسیاری در کشاورزی، دانشگاه و امنیت انجام‌شده است که باید بیان شود، برای نمونه قدرت دفاعی ما روزبه‌روز بیشتر می‌شود که اگر نبود معلوم نبود چه می‌شود.

وی افزود: گفتن بیماری شجاعت و افتخار نیست باید راه درمان را نیز نشان داد، اگر نقد می‌کنیم باید راه درمان نشان دهیم و نقد ما نباید نقد تخریبی باشد.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه ایران کشوری است که قدرتمندترین دولت‌ها با ما در حال مبارزه هستند، تصریح کرد: نباید تسلیم دشمن شد و باید در برابر سیاه نمایی‌های دشمن ایستاد و ما نیز نباید به آن‌ها کمک نکنیم، جنگ روانی جنگی خطرناک است که باید مراقب بوده و فضای مجازی را اصلاح کرد، و نباید اجازه داد که هرکسی برای پیشبرد اهداف و منافع خود استفاده کند.

آیت‌الله مکارم شیرازی  خاطرنشان کرد: دشمنان ما کمر به دشمنی با ما بسته‌اند، باید بیدار و هوشیار بود تا به عون و قدرت الهی در مقابل تمام این توطئه‌ها بایستیم و موفق شویم.

منبع: تسنیم

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com