کد خبر ۵۰۷۶۹ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۵۷
معاون امور عمرانی استانداری قم:

تخلفات كارگاههای توليد بتن، آزمايشگاهها و ناظرين را اعلام عمومی می كنيم

بهشتی گفت: وقوع زلزله خبر نمي‌كند و هر لحظه امكان وقوع زلزله در هر نقطه از كشور و استان قم وجود دارد و قم نيز از لحاظ خطرپذيري زلزله روي تعدادي از گسلهاي فعال مي‌باشد، پس بحث نظارت بايد تقويت شود و در اين مبحث كمبود قانون نداريم و تنها دقت مجريان و ناظرين را مي‌طلبد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، در جلسه شوراي فني استان قم كه با حضور مديران كل دستگاههاي اجرايي و به رياست معاون امور عمراني استانداري تشكيل شد، مهندس محسن بهشتي طي سخناني با انتقاد از كاهش كيفيت توليد بتن و عدم دقت لازم در آزمايشگاهها و نظارت مهندسين ناظر در پروژه‌ها اظهار داشت: براساس گزارشات سازمان نظام مهندسي ساختمان كه از اين پس بصورت ماهيانه از اين واحدها جمع‌آوري خواهد شد، تخلفات كارگاههاي توليد بتن، آزمايشگاهها و مهندسين ناظر را كه دقت لازم در نظارت را ندارند از طريق رسانه‌ها اعلام مي‌كنيم تا مردم در خريد محصول با كيفيت، قدرت انتخاب داشته باشند.

وي افزود: در مرحله اول به استناد گزارش سازمان نظام مهندسي، دفتر فني استانداري تذكر مكتوب به اين واحدها خواهد داد و در مراحل بعدي در صورت اصرار اين واحدها بر عدم كنترل كيفيت محصولات آنها را به مردم معرفي خواهيم كرد.

وي اخلاق مهندسي و رعايت حقوق مردم و جان و مال شهروندان را يادآور شد و تصريح كرد: متأسفانه در برخي موارد اخلاق مهندسي رنگ باخته و حقوق مردم پايمال مي‌شود.

وي بيان داشت: در همين راستا همايش ملي اخلاق مهندسي روزهاي 28 و 29 ماه جاري با حضور رياست مجلس شوراي اسلامي و وزير راه و شهرسازي در استان قم برگزار خواهد شد كه لازم است جامعه مهندسي و دستگاههاي فني استان فعالانه در اين همايش شركت نمايند. وي افزود: دبيرخانه دائمي اين همايش به استان قم واگذار شده است.

خاطرنشان مي شود در اين جلسه گزارش سازمان نظام مهندسي ساختمان در خصوص نتايج آزمايش هاي بتن مصرفي استان كه در 11 آزمايشگاه مقاومت مصالح ساختماني انجام شده بود به جلسه ارائه شد.

همچنين گزارش گروه اعزامي سازمان نظام مهندسي ساختمان استان قم به مناطق زلزله زده كرمانشاه ، سرپل ذهاب و اسلام آباد غرب در خصوص بررسي علل بروز خسارات براي جلوگيري از تكرار ايرادات و معايب فني مشابه در ساخت و سازهاي استان قم ارائه گرديد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com