کد خبر ۵۰۷۷۵ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۵۰
معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س):

پروژه عمرانی شبستان امام علی(ع) به زودی آغاز می شود

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به آغاز پروژه عمرانی شبستان امام علی(ع) در حرم مطهر، گفت: در این روز مقبره شاعر ایران مرحوم پروین اعتصامی بازگشایی خواهد شد که در این مقبره تزئینات خاصی با بهره گیری از 4هنر اصیل اسلامی ایرانی به کار رفته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  حجت الاسلام والمسلمین صفر فلاحی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا با اشاره به سالروز ورود حضرت معصومه(س) به قم، اظهار داشت: هرساله برنامه های معنوی و مردمی متعددی در استقبال از کاروان نمادین ورود حضرت معصومه(س) به قم صورت می گیرد.

وی ادامه داد: سه شنبه 21 آذرماه در سالروز ورود حضرت معصومه(س) به قم از برخی اسناد ، مجموعه ها و پروژه ها رونمایی و افتتاح خواهد شد.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به رونمایی ها، افتتاحیه ها و آغاز پروژه ها، گفت: در این روز پر برکت از آثار اسناد آستان مقدس با عنوان کرامات کریمه در آینه اسناد، اثر اسنادی در موضوعات مرتبط با کرامات حضرت، اسناد سیاقی آستان(دوره صفویه و قاجار)، مشاغل قدیمی آستان(از قرن 9تا14)، عالمان دینی مدفون در حرم، آستان مقدس فاطمی در آینه روزنامه قدیمی استوار قم(1314تا1354) و تاریخ صحن امام هادی(صحن عتیق) رونمایی خواهد شد.

وی افزود: مرکز اسناد آستان مقدس فاطمی بیش از یک میلیون سند گرد آوری شده و 400 هزار سند فهرست نویسی شده را داراست.

رونمایی از زیارتنامه حضرت به 13زبان دنیا

فلاحی با اشاره به زیارتنامه های حضرت معصومه(س)، بیان داشت: در این روز از زیارتنامه های حضرت که به 13زبان انگلیسی، تایی، فرانسوی، هندی، ترکی، اردو، آذری، ژاپنی، اسپانیولی، اندونزایی، آلبانیایی، هوسایی و سواحلی رونمایی خواهد شد.

وی اضافه کرد: از دیگر رونمایی ها می توان به مجموعه نمایشگاهی دست نوشته ها و تقریرات علما و مراجع هنگام تشریف به غبارروبی مضجع شریف، کتاب تجوید مصور قرآن ویژه نوجوانان و کتاب ستارگان حرم جلد30 رونمایی خواهد شد.

آغاز پروژه عمرانی شبستان امام علی(ع)

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به آغاز پروژه عمرانی شبستان امام علی(ع) رفاه زائر، خاطرنشان کرد: از پرتال جامع آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) هم رونمایی خواهد شد که این پرتال در 9بخش خبری، نذورات، موسسه فرهنگی اقتصادی زائر، پیوند اسمانی، زیارت مجازی، سامانه جامع منابع انسانی، سامانه خادمان افتخاری، سامانه قرآن و عترت، کتابخانه و مرکز اسناد می باشد.

وی عنوان داشت: این سامانه هم در روز سه شنبه رونمایی خواهد شد که یکی از بخش های آن فراخوان و جذب خادم افتخاری در رسته ها و شغل ها تخصصی و عمومی می باشد.

فلاحی با اشاره به بازگشایی مقبره شعر و ادب، ابراز داشت: در این روز مقبره شاعر ایران مرحوم پروین اعتصامی بازگشایی خواهد شد که در این مقبره با در نظر گرفتن روح شعر و ادب، تزئینات  خاصی با بهره گیری از 4هنر اصیل اسلامی ایرانی به کار رفته است.

وی افزود: این مقبره در صحن امام رضا(ع) قرار دارد و همچنین مرمت و بازسازی مقبره معتمدالدوله و فتحعلی شاه نیز در دست اقدام می باشد.

انتهای پیام

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com