کد خبر ۵۰۷۷۸ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۵۰
آیت‌الله میلانی:

مراکز حوزوی ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) را گسترده‌تر دنبال کنند

استاد برجسته حوزه علمیه قم از امامت به عنوان محور اصلی معارف دینی نام برد و گفت: مراکز حوزوی باید در عرصه اثبات امامت و ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) فعالیت‌های گسترده‌تری را دنبال کنند و مراجع و بزرگان حوزه نیز در این عرصه‌ها اهتمام بیشتری داشته باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله سید علی میلانی امشب در دومین نشست سالانه امامت‌پژوهان مرکز تخصصی امامت اهل بیت(ع) که در سالن همایش‌های این مرکز برگزار شد، با اشاره به علت‌های تشکیل حوزه‌های علمیه اظهار داشت: حوزه‌ها باید افرادی را تربیت کنند تا این افراد به عنوان مجتهد بتوانند در هر زمان و مکانی پاسخ‌گوی سؤالات و نیازهای جوامع اسلامی باشند.

وی افزود: در تعاریف از مبانی اعتقادی به‌عنوان فقه اکبر و از احکام عملی به‌عنوان فقه اصغر نام‌برده می‌شود که محور هر دو علم امامت است و با توجه به اینکه حوزه‌های علمیه برای تعلیم و تعلم فقه‌های اصغر و اکبر برپا شده است می‌توانیم بگوییم که علت تأسیس حوزه‌ها به امامت منتهی می‌شوند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه طلاب حوزه‌های علمیه باید احکام را استنباط و برای مردم تبیین کنند، تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم از آموزه‌های اهل‌بیت(ع) در زندگی روزانه مردم جامعه استفاده کنیم در مرحله نخست باید به دنبال اثبات عدله امامت و عدالت این خاندان پاک و مطهر باشیم.

وی از امامت به‌عنوان محور اصلی معارف دینی نام برد و خاطرنشان کرد: مراکز حوزوی باید در عرصه اثبات امامت و ترویج فرهنگ اهل‌بیت(ع) فعالیت‌های گسترده‌تری را دنبال کنند و مراجع و بزرگان حوزه نیز در این عرصه‌ها اهتمام بیشتری داشته باشند.

میلانی با اشاره به اینکه رسانه‌ها و مجموعه‌های مختلف فرهنگی و پژوهشی باید در خدمت امامت باشند، گفت: با استفاده از آموزه‌های امامت باید به شبهات دینی پاسخ داده شود و با افراد که مدعی امامت هستند نیز برخوردهای لازم دنبال شود تا مردم درگیر شبهه نباشند.

وی بر لزوم تقویت اعتقاد جامعه نسبت به آموزه‌های اهل‌بیت(ع) تأکید کرد و یادآور شد: برای اینکه بتوانیم مردم به سمت امامت هدایت کنیم باید تعلیم و تعلم مباحث مرتبط را به‌صورت جدی دنبال کنیم.

میلانی از اقدامات انجام‌شده در بنیاد فرهنگی امامت یاد کرد و ادامه داد: دستاوردهای کنونی قانع‌کننده نیست چراکه هر فردی که در این بنیاد فارغ‌التحصیل می‌شود باید بتواند به‌تنهایی از مکتب امامت اهل‌بیت(ع) دفاع کند.

رئیس بنیاد فرهنگی امامت با اشاره به تلاش دشمنان در حوزه جنگ نرم برای از بین بردن آموزه‌های شیعی عنوان کرد: شبکه‌های ماهواره‌ای و اینترنتی مختلفی با هدف آسیب‌رسانان به اعتقادات شیعه راه‌اندازی شده است که مقابله با آن‌ها نیازمند داشتن نیروهای متخصص دینی در حوزه امامت است که بتوانند با ابزارهای جدید ارتباطی کار خود را دنبال کنند.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com