کد خبر ۵۰۸۲۸ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۵۷

قرائتی: اوضاع فعلی اقامه نماز در شأن نظام نیست

قم -ایرنا - رئیس ستاد اقامه نماز با بیان اینکه اوضاع فعلی اقامه نماز در شأن نظام نیست گفت: شهرک های مسکونی بسیاری مسجد ندارند؛ کارهای زیادی در مورد اقامه نماز به زمین مانده، فعالیت خوبی برای ترویج نماز نشده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایرنا از مرکز خبر حوزه، حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی روز پنجشنبه در بیست و سومین اجلاسیه نماز و فضای مجازی در سالن قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) قم، افزود: مسئولان برای ساخت مسجد در شهرک ها حرکت و هزینه کنند، اگر اینجا سرمایه گذاری نکنیم، مجبوریم در جای دیگر دو برابر هزینه کنیم.
وی با تاکید بر اینکه نماز همگانی است و باید برای تبلیغ نماز همه به میدان بیایند اظهار داشت: برای برگزاری بهتر اقامه نماز همه مسئولین ازخودشان شروع کنند؛ اگر مسئولین به اقامه نماز اهمیت دهند، زیر دستان آنها هم توجه خواهند کرد.
رئیس ستاد اقامه نماز با تاکید بر اینکه مسئله اقامه نماز موضوعی نیست که به راحتی از آن رد شد ادامه داد: فرهنگ اقامه نماز نیازمند توجه همگانی است چرا که بر اساس آیات و روایات، نماز موجب تزکیه روح و روان است اما چه قدر به جایگاه آن اهمیت داده ایم و برای اقامه آن تلاش کرده ایم.
این مفسر قرآن، تلاش برای رفع محجوریت قرآن را مورد تاکید قرار داد و عنوان کرد: سیروسلوک حقیقی، نماز است؛ درنماز همه چیز است تولد، مرگ، زلزله، زمین، ازآدم تا خاتم(ص) نماز است؛ در کنار کعبه سخن اول را نماز می زند، حضرت ابراهیم خانه کعبه را برای اقامه نماز برپا کرده است.
این مفسر قرآن عنوان کرد: باید جایگاه قم در مسئله اقامه نماز و اذان نمونه و الگو باشد، صدا موقع گفتن اذا بلند شود بزرگان دین این گونه بوده اند.
رئیس ستاد اقامه نماز، هدف از برگزاری اجلاسیه درهر استان را بررسی آسیب ها و راهکارای پیرامون اقامه نماز در استان دانست و افزود: نباید به وضع موجود قانع بود؛ تلاش ها در بحث اقامه نماز و آسیب و فرصت بیشتر شود تا شاهد آثار باشیم.
وی اظهارداشت: باید طوری فعالیت کرد بتوان به شبهات مسائل اعتقادی و نماز پاسخ داد؛ باید تلاش های علمی به این سمت و سو پیش رود و کارکرد همه نمازخوان شوند.
7404/ 6133/ تنظیم کننده: محمد زمانی راد **انتشار- جعفرمسلمی

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com