کد خبر ۵۰۸۵۵ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۲۶

رکودشکنی وزرای دولت دوازدهم/حضور هم زمان 3 وزیر در قم+تصاویر

وزرای کشور، ارشاد و اطلاعات دیروز در سفرهای جداگانه ای به استان قم در برنامه های مختلفی شرکت کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از سایت قم فردا، سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اولین وزیری بود که دیروز وارد قم شد و ابتدا با آیت الله شهرستانی نماینده آیت الله سیستانی در کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

حضور در  همایش کتابخانه‌های تخصصی استان قم که در سالن همایش شهید مطهری پژوهشکده علامه طباطبایی آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) برگزار شد، دومین برنامه ای بود که وزیر ارشاد در آن حاضر شد.

کتابخانه های تخصصی باید مسئله شناس باشند

وزیر ارشاد در این همایش بیان داشت: کتابخانه های تخصصی نقش پیشرانی را دارند و  باید مسئله شناس باشند و در حوزه مسئله های جدید وارد شوند.

وزیر ارشاد بیان داشت:  کتابخانه های تخصصی می توانند کمک کنند که مسئله های علمی حل نشده حل شود و اتفاقات خوبی در حوزه علم بیفتد.

وی با بیان این که تولید دانش در حوزه های اجتماعی در اولویت قرار بگیرد ، تاکید کرد: اگر تفسیر ما از کتابخانه های تخصصی این است که باید پیشران تولید دانش باشند باید در عمل اثبات شود.

دیدار با آیت الله یزدی دبیر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیگر برنامه صالحی در سفر به قم بود.

وزیر اصلاعات دیگر وزیر بود که دیروز به قم سفر کرد و در جمع طلاب استان فارس در قم به ایراد سخنرانی پرداخت.

حفظ کرامت، حرمت و شخصیت مردم خط قرمز وزارت اطلاعات است

جت الاسلام والمسلمین سید محمود علوی وزیر اطلاعات امروز در جمع طلاب استان فارس مقیم قم که در محل مجمع طلاب استان فارس برگزار شد، اظهار داشت: امنیت آرامش ایجاد می کند و بستر شکوفایی مردم را به بار می آورد.

حجت الاسلام والمسلمین علوی گفت: ما الان در مناطق آسیب دیده از لحاظ روحانی کم داریم و این روحانیت هستند که باید دین مردم را صیانت کنند، این مسأله یکی از نقش هایی است که حکومت با آن روبرو است.

وی با اشاره به فعالیت های وزارت اطلاعات و انجام کارهای امنیتی در چارچوب شرع گفت: رهبر معظم انقلاب صراحتا اعلام کردند از کار خلاف شرع در وزارت اطلاعات حمایت نخواهند کرد و رهبر معظم انقلاب ابر صیانت گر احکام فقهی هستند.

وزیر اطلاعات بر حفظ کرامت، حرمت و شخصیت مردم تاکید کرد و افزود: در فرهنگ اسلام و قرآن ،به مردم بها داده شده و امروز نیز خاستگاه نظام جمهوری اسلامی ایران مردم هستند، همه مسؤولان به برکت رشادت ها و حضور  مردم در صحنه، امروز درمنصب های گوناگون حضور دارند؛ با کسانی که بد برخورد می کنند نیز باید خوب رفتار کرد تا روابط حسنه شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به کارهای علمی وزارت اطلاعات در حوزه علمیه اشاره کرد و گفت: ما در حوزه علمیه همایش اطلاعات و فقه را برگزار کردیم، طلاب حدود 270 مقاله علمی به رشته تحریر درآوردند که حدود 140 مقاله برتر شناخته شده است.

وی خاطرنشان کرد: طلاب باید همت کنند تا شاهد برگزاری درس فقه اطلاعات در سطوح عالی  و خارج در حوزه علمیه باشیم که دارای بحث های جذاب و مهم است.

وی علاوه بر این در اختتامیه دهمین گردهمایى خادمین فاطمیه در محل بیت آیت الله وحید خراسانى برگزار شد حضور یافت.

رحمانی فضلی سومین وزیری بود که دیروز وارد قم شد و بلافاصله به زیارت حرم مطهر حضرت معصومه (س) مشرف شد.

تاکید رحمانى فضلى بر افزایش نقش هیات ها و مساجد بر تقویت باورهاى اعتقادى و دینى

عبدالرضا رحمانى فضلى وزیر کشور شب گذشته در اختتامیه دهمین گردهمایى خادمین فاطمیه در محل بیت آیت الله وحید خراسانى به عنوان سخنران ویژه مراسم حضور یافت و به ایراد سخنرانى پرداخت.

رحمانی فضلی وزیر کشور در این سخنرانى با ارائه گزارشى از روند برگزارى مراسم اربعین حسینى و ایام محرم بر افزایش نقش هیات ها و مساجد بر تقویت باورهاى اعتقادى و دینى مردم تاکید کرد.

در این مراسم نیز حضرات آیات حسینى بوشهرى، اعرافى، فاضل لنکرانى، علوى بروجردى، غروى، احمد خاتمى، شهرستانى و حجت الاسلام مروى معاون امور حوزوى مقام معظم رهبرى، علوى وزیر اطلاعات، صالحى وزیر ارشاد، نهاوندیان معاون اقتصادى رئیس جمهور و صادقى استاندار قم و جمعی از علما و شخصیت های حوزوی از قم و مشهد مقدس حضور داشتند.

در پایان این مراسم نیز آیت الله العظمی وحید خراسانی در بیانات مبسوطی، گوشه ای از فضائل و مقامات حضرت زهرا سلام الله علیها را بیان نمودند و حدیث إنّما سمّیت فاطمة فاطمة لأنّ الخلق فطموا عن معرفتها را شرح دادند. معظم له در پایان با تأکید بر لزوم دسته روی هیات عزادار در شهادت صدیقه طاهره سلام الله علیها، بخشی از مصائب آن حضرت را بیان نمودند.

 

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com