کد خبر ۵۰۸۷۱ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۴۲
آیت الله اعرافی:

کشورهای اسلامی در برابر توطئه علیه قدس موضع قاطع بگیرند/ ضرورت تحریم همه جانبه رژیم صهیونیستی

امام جمعه قم گفت: دولت های اسلامی اگر ذره ای غیرت اسلامی دارند باید سفارتخانه های رژیم صهیونیستی را تعطیل و روابط را با این رژیم جعلی قطع کنند ، باید شاهد قطع روابط سیاسی همه کشورهای اسلامی با این رژیم جعلی باشیم که متأسفانه امروز وجود دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با تأکید بر فراهم کردن امکان شرایط ازدواج آسان برای جوانان از سوی مسؤولان، جامعه، خانواده و مسؤولان را در این زمینه مسؤول دانست و نسبت به معضلات ازدواج دیرهنگام، ازدواج نکردن و افزایش آمار طلاق هشدار داد.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به ورود پر خیر و برکت حضرت معصومه(س) به قم افزود: وجود مبارک بانوی کرامت در شهر مقدس قم منشأ خیرات و برکاتی بسیاری برای حوزه علمیه، قم و کشور شده است که همه از آن بهره مند هستند.

مدیر حوزه های علمیه به پیش رو بودن هفته پژوهش اشاره کرد و  با تأکید بر این که پژوهش از ارکان پیشرفت کشور به شمار می رود، اظهار داشت: در پرتور انقلاب اسلامی در زمینه علمی و پژوهشی فعالیت های بسیار خوبی صورت گرفته اما نیازمند همت و گام های بلندتر در این زمینه هستیم.

وی ادامه داد: باید نگران باشیم که رشد مناسبت تداوم پیدا نکند، باید به سیاست های علم و پژوهش که از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ شده توجه لازم شود، هدف گیری این است که در سال 1404 به بودجه 4 درصد تولید ناخالص ملی در پژوهش و تحقیق برسیم اما با آن خیلی فاصله داریم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ابراز داشت: پیش بینی های برنامه پنجم محقق نشد و همه باید تلاش کنند که به نقطه مطلوب برسیم چرا که در حال حاضر در حدود یک درصد قرار داریم، باید به 4 درصد تولید تاخالص ملی در پژوهش و فناوری برسیم تا جامعه ما مسیر رشد و تعالی را طی کند.

وی عنوان کرد: این روزها لایجه بودجه سال آینده در مجلس مطرح است و انتظار می رود که مجلس به مقوله علم، پژوهش، فناوری و رشد علمی توجه کند تا دچار رکود و توقف نشویم، همچنین در زمینه های دفاع، فرهنگ وفقر زدایی باید در بودجه عنایت خاص شود، مردم دچار مشکلات جدی هستند که باید به آن ها توجه شود.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: بخش خصوصی نیز باید به پژوهش و تحقیق بیش از وضع فعلی توجه داشته باشد، اهتمام به پژوهش های بنادین و تحقیقات گره گشای کار ادارات، صنعت و برنامه ریزی کشور ضرورت دارد و حمایت از مراکز و مؤسسات تحقیقاتی و نخبگان کشور لازم است تا از کشور مهاجرت نکنند.

وی اضافه کرد: حوزه و دانشگاه باید فرهنگ نوآوری، نظریه پردازی، تولید علم و تحقیق را هرچه بیشتر مورد عنایت قرار دهند، امیدواریم که در هفته پژوهش مراکز به بازنگری بپردازند و اهتمام ملی برای تقویت علم و پژوهش را شاهد باشیم.

آیت الله اعرافی با گرامیداشت سالروز وحدت حوزه و دانشگاه، این مقوله را بسیاری راهبردی و کلیدی کشور دانست و گفت: بسیاری از پیشرفت ها در پرتو تعامل حوزه و دانشگاه به دست آمده است بسیاری از شکست ها به دلیل فاصله ها بین نخبگان حوزه و دانشگاه بوده است.

وی افزود: همگرایی و تعامل نخبگانی و نهادهای حوزه و دانشگاه باید یک اصل بسیار مهم راهبردی تلقی کرده و پایه های این تعامل و هم افزایی را استوار کنیم، وحدت وقتی محقق می شود که جامعه حوزوی و دانشگاهی از نگاه بلند تمندی و اهداف بلند برخوردار باشد، اهداف بلند جوامع علمی را متحد می کند و در مسیر خدمت به مردم و انقلاب اسلامی قرار می دهد.

مدیر حوزه های علمیه با بیان این که باید نگاه جامع علمی به همه رشته ها داشته باشیم، اظهار داشت: دانشگاه اسلامی و ایمانی و حوطه ناظر به زمان و بیدار شرط های تحقق وحدت الهی برای حوزه و دانشگاه برای خدمت به جامعه و انقلاب است .

وی با اشاره به اعلام پایتختی قدس شرف از سوی آمریکا ادامه داد: این اعلام بسیار زشت و خلاف همه موازین بشری، اسلامی وانسانی است و وظیفه داریم در برابر این اقدام بسیار خطرناک که توهین آشکار به همه مسلمانان و همه مقدسات اسلامی است  مقابله و مقاومت کنیم، همه امت اسلام و دولت ها باید در برابر این توطئه شوم بایستند.

آیت الله اعرافی ابراز داشت: امروز در قم پایگاه علم و جهاد و انقلاب اسلامی و حوزه علمیه با صدای رسا این حرکت بسیار زشت  مذبوحانه را محکوم و اعلام می کنیم وظیفه همه ایستادگی در برابر این توطئه بسیار خطرناک علیه اسلام و مقاومت و انقلاب اسلامی است.

 وی عنوان کرد: دولت های اسلامی اگر ذره ای غیرت اسلامی دارند باید سفارتخانه های رژیم صهیونیستی را در همه پایتخت های خود تعطیل کنند، باید شاهد قطع روابط سیاسی همه کشورهای اسلامی با این رژیم جعلی باشیم که متأسفانه امروز وجود دارد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: تحریم اقتصادی و روابط و مبادلات تجاری با رژیم صهیونیستی و حمایت از مقاومت فلسطین وظیفه کشورهای اسلامی است، باید انتفاضه جدید راه بیفتد و مقاومت مورد پشتیانی واقع شود.

وی اضافه کرد: تشکیل کنفرانس اسلامی و اتخاذ مواضع قاطع و روشن در برابر این حرکت ضرورت دارد، کشورهای اسلامی باید اعتراض قوی و قاطع در مجامع و سازمان های بین المللی و شورای امنیت داشته باشند، صدای اعتراض کشورهای اسلامی باید بلند باشد و موضع روشن بگیرند.

آیت الله اعرافی گفت: سفرای آمریکا در کشورهای اسلامی باید احضار می شدند و تذکر قاطع می دادند چرا این کار نشده است، سایر دولت ها هم باید در برابر ظلم بایستند، در برابر سعودی که امروز همه مرزها را شکسته باید بایستند.

وی افزود: این قدر دنیای اسلام در خواب فرو رفته که خائنان به حرم  و مقدساتو اسلامی وقتی به قبله اول مسلمین توهین می شود دست دوستی به اسرائیل می دهند؟، این پدید باید معالجه شود و ملت ها با حضور در صحنه دولت ها را وادار به انجام موارد بیان شده کنند.

مدیر حوزه های علمیه تأکید کرد: دولت و ملت ایران با تأسی به رهبر معظم انقلاب باید در این مسیر قاطع بایستند و همه باید مواضع روشن خود را اعلام کنند و از ظلمی که به جهان اسلام و فلسطین می شود ممانعت کنیم.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com