کد خبر ۵۰۸۹۰ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۵۶
حجت‌الاسلام سعیدی:

حوزه و سپاه تعامل بالنده‌ای در برنامه‌های فرهنگی دارند/ 1600 روحانی در مجموعه سپاه فعالیت دارند

نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: حوزه و سپاه تعامل بالنده‌ای در برنامه‌های فرهنگی دارند و چنین ظرفیتی را در بسیج طلاب و اساتید شاهد هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری فارس از قم به نقل از مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی سعیدی‌شاهرودی اظهار کرد: فصل جدیدی از تعامل سپاه با حوزه‌های علمیه شکل گرفته است و خوشبختانه تحولات خوبی را در حوزه علمیه قم و دیگر حوزه‌ها مشاهده می‌کنیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه افزود: این تعاملات نوید آینده‌ای را به ما می‌دهد که حوزه‌های علمیه بتوانند رسالت اصلی خود را به خوبی ایفا کنند.

وی خاطرنشان کرد: حوزه‌های علمیه در پیدایش و تبلور و پیروزی و استقرار انقلاب اسلامی نقش مهمی داشتند و در شرایط فعلی نیز همان نقش را دنبال می‌کنند.

سعیدی‌شاهرودی بیان کرد: امروز با متغیرهایی در سطح منطقه، غرب آسیا، سطح بین‌الملل و در داخل ایران مواجه هستیم که این متغیرات خود، اقتضائاتی را می‌طلبد که حوزه‌ها نیز متناسب با زمان و مکان پاسخ نیازهای امروز جامعه جهانی را بدهند.

وی تصریح کرد: آنچه بر عهده ماست اینکه بسیج اساتید حوزه‌های علمیه و طلاب و روحانیون زیر نظر نماینده ولی فقیه در سپاه به فعالیت فرهنگی در مسیر این پاسخگویی قرار گیرند.

نماینده ولی فقیه در سپاه یادآور شد: در مجموعه سپاه یک هزار و 600 روحانی در حوزه‌های فرهنگی فعالیت دارند و حوزه نمایندگی این ظرفیت را دارد که بتواند این تعامل را گسترش دهد.

وی گفت: این تعامل بسیار مثبت و مورد نیاز جامعه امروز بوده و برای حوزه‌های علمیه نیز مفید است و ظرفیت‌هایی را در زمینه قدرت تحلیل مسائل سیاسی و همچنین انجام پژوهش‌ها در مقوله انقلاب و نقطه نظرات رهبری ایجاد می‌کند.

این مسؤول در مورد برنامه‌های فرهنگی در بعد بین‌المللی اظهار کرد: بعد بین‌المللی مطلبی جدید بود و ظرفیت در حوزه علمیه در تربیت طلاب در این بعد باید مورد توجه قرار گیرد.

سعیدی‌شاهرودی تصریح کرد: این طلاب نیازمند یک سری آمادگی‌هایی هستند تا در منطقه محل خود از آن استفاده کنند، بنابراین این بخش به کمیته محول شد تا کمیته راهبردی بیندیشید که در حوزه بین‌الملل چه کارهایی را می‌توان انجام داد تا این نقش را ایفا کنند.

وی در مورد تغییر نام سازمان بسیج طلاب و روحانیون متذکر شد: در گذشته سازمان این نام را داشت اما پس از شکل‌گیری بسیج اساتید حوزه علمیه قم و اصفهان و مشهد این سازمان به این شکل تغییر وضعیت داد و سازمان بسیج اساتید و طلاب و روحانیون شکل گرفت.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com