کد خبر ۵۰۸۹۵ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۵
با حضور رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس

پژوهشگران برتر مرکز تحقیقات اسلامی مجلس در قم تجلیل شدند

پژوهشگران برتر مرکز تحقیقات اسلامی مجلس با حضور رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در قم تجلیل شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی ظهر امروز با حضور جمشید جعفرپور رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس و آیت‌الله احمد مبلغی رئیس مرکز تحقیقات مجلس شورای اسلامی به مناسبت هفته پژوهش در سالن امام خمینی(ره) مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد.

در این مراسم، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش حوزه‌های علمیه در حوزه قانون‌گذاری اظهار داشت: یک رکن مهم نظام پژوهشی داشتن نیروی انسانی قوی و برجسته یعنی پژوهشگران و اساتید هستند، عوامل بعدی در شکل‌دهی به‌نظام پژوهشی منابع مادی و امکانات، سازمان‌دهی و داشتن مدیریت متمرکز است.

جمشید جعفرپور با اشاره به اختیارات حوزه‌های علمیه در نظام پژوهشی گفت: در مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی اختیارات وسیعی برای مدیریت، پیگیری و همه فعالیت‌های حوزه پژوهش به حوزه‌های علمیه داده‌شده است.

در ادامه مراسم، سید احمد حبیب نژاد مشاور علمی مرکز تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای داشتن قوه مقننه قوی نیازمند شناخت ساختار این قوه هستیم، افزود: همه مجلس تمام قانون‌گذاری را انجام نمی‌دهد و بدون شناخت رویه قانون‌گذاری در کشور نمی‌توانیم حوزه مجلس را رصد کنیم.

رئیس مرکز تحقیقات مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم، با اشاره به دو تحول عمده در حوزه فقه پژوهی و مطالعات فقهی و اجتهادی که بعد از انقلاب اسلامی رخ داد، اظهار داشت: این دو تحول عمدتاً بعد از انقلاب رخ‌داده است، هر دو تحول در یک مرحله نخستین و نه به‌صورت جدی، فعال و نه نهادینه‌شده قرار دارد.

آیت‌الله احمد مبلغی افزود: این دو تحول، ظرفیت اساسی و تأثیرگذاری هستند که اگر به‌صورت جدی و واقعی رخ دهد دو مبنای اساسی در حوزه فقه و مطالعات اجتهادی است.

در پایان مراسم جمعی از پژوهشگران برتر مرکز تحقیقات مجلس تجلیل به عمل آمد.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com