کد خبر ۵۰۹۰۸ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۲۰
عباس صالحی در دیدار با نماینده آیت‌الله سیستانی تأکید کرد

بهره‌گیری از ظرفیت‌های فرهنگ و هنر در شناساندن مکتب اهل بیت(ع) به جهان

وزیر فرهنگ در سفر یک روزه خود به قم در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین سیدجواد شهرستانی نماینده آیت الله سیستانی در ایران گفت: ظرفیت‌های فرهنگی و هنری بسیاری در کشور وجود دارد که می توان با بهره‌گیری از آنها، مکتب اهل بیت (ع) را به جهانیان شناساند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از باشگاه خبرنگاران پویا‌، به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر یک روزه خود به قم در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین سیدجواد شهرستانی نماینده آیت الله سیستانی در ایران گفت:‌ مناسب ترین روش برای گسترش و تلطیف ارتباطات با جهان به ویژه کشورهای اسلامی تعاملات فرهنگی است. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر این اساس در این دولت و دولت گذشته بر گسترش دیپلماسی فرهنگی با جامعه بین المللی در حوزه‌های فرهنگی و هنری تاکید دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه به برخی اقدامات این وزارتخانه در 100 روز گذشته اشاره کرد و گزارشی از برنامه‌های پیش رو ارائه داد.

دیپلماسی فرهنگی در جهان باید رحمانیه و عاقلانه باشد

در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین سیدجواد شهرستانی نیز با تاکید بر دیپلماسی فرهنگی گفت: دیپلماسی فرهنگی در جهان باید رحمانیه و عاقلانه باشد.انقلاب اسلامی، انقلابی فرهنگی و دینی بوده است و ارتباطات بین المللی ما باید بر اساس دیپلماسی فرهنگی پیش برود.

حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی ادامه داد: دیپلماسی اسلامی نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است و در ارتباطات بین المللی نباید از اسلام چهره ای خشن و غیر منطقی نشان داد.

بخش دیگری از سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به قم به دیدار با آیت‌الله جوادی آملی اختصاص داشت. آیت‌الله جوادی آملی در این دیدار با تاکید بر ارتباط متواضعانه مدیران با مردم و جایگاه بلند خدمت به مردم در قرآن و گفتار اهل بیت(ع) گفت: رعایت ادب و تواضع با اهل هنر و ادب ضروری است.

آیت الله جوادی آملی با اشاره به برخی آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق ادامه داد: خانواده‌های سنتی در گذشته بیشتر به تحکیم خانواده توجه داشتند و محبت میان زن و مرد بیشتر بود. بنابراین باید علل طلاق را در جامعه‌شناسایی  و راه‌های مودت و تحکیم خانواده را پیدا کنیم.

وی بر استفاده از ظرفیت های هنر در کاهش آسیب های اجتماعی تاکید کرد و افزود: هنر می‌تواند در خدمت سلامت اجتماعی و ترویج ارزش‌ها باشد و زندگی اهل بیت(ع) و اصحاب آنها نمونه‌های خوبی برای دست اندرکاران حوزه  فرهنگ و هنر است.

در این دیدار سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از مجموعه فعالیت ها و روند اجرایی اقدامات این وزارتخانه در طول دولت‌های یازدهم و نیز گزارش اقدامات 100 روزه در دولت دوازدهم را ارائه داد.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com