کد خبر ۵۰۹۱۱ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۴۲
معاون حوزه‌های علمیه کشور؛

ضرورت ایجاد نگاه پژوهش‌محور در تحقیقات حوزوی

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین میرمعزی گفت:نظام آموزش و پژوهش همراه با تهذیب که بایددرحوزه‌های علمیه به‌درستی پیاده شود،چراکه سبب خواهد شدتاپژوهشگران قدرتمندوتوانا ازدامن آن تربیت شوند،

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید‌حسین میرمعزی،معاون حوزه‌های علمیه کشور، صبح امروز در مراسم افتتاح نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی حوزوی که در مصلی قدس برگزار شد، اظهار داشت: ازجمله مباحثی که در دوران مدیریت جدید حوزه موردتوجه بوده مباحث مربوط به تحقیقات و پژوهش‌های حوزوی است.

وی افزود: تولید علم و دانش در تمام مراکز علمی به پژوهش و تحقیقات گره‌خورده و تداوم دارد و حفظ و بقای دانش نیز در گروی توجه به امر پژوهش است، که هفته پژوهش می‌تواند در این مسیر مفید و مؤثر باشد.

میرمعزی با اشاره به‌ضرورت ایجاد نگاه پژوهش‌محور در تحقیقات حوزوی خاطرنشان کرد: نظام آموزش و پژوهش همراه با تهذیب ازجمله مباحث مهمی بوده که باید در حوزه‌های علمیه به‌درستی پیاده شود، چراکه اجرای چنین نظامی سبب خواهد شد تا پژوهشگران قدرتمند و توانا از دامن آن تربیت شوند، که در دوران جدید مدیریتی بخشنامه‌های مربوط به آن به معاونت‌های مختلف حوزوی ابلاغ‌شده است.

معاون تهذیب حوزه‌های علمیه گفت: آن چیزی که در امر پژوهش اهمیت بسیار فراوانی داشته تلاش علمی و مستند دقیق برای یافتن نیازهای امروز جامعه بوده که ارزشمند است، همچنین اگر امر تحقیق و پژوهش در حوزه‌های علمیه به‌درستی انجام نشود روند رشد علم سر نزولی به خود خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: حوزه‌های علمیه همواره مهد تولید علوم اسلامی بوده که تولید علم و دانش نیز در گروی انجام فعالیت‌های پژوهشی موردنیاز است و از این دریچه نیز توجه به پژوهش و این هفته مبارک بسیار ارزشمند و قابل‌توجه می‌تواند باشد.

معاون تهذیب حوزه‌های علمیه ادامه داد: هفته پژوهش در قم به‌خاطر نیازهای گوناگون حوزه‌های علمیه در روز شنبه به نام پژوهش و حوزه‌های علمیه، یک‌شنبه پژوهش حوزه‌های علمیه و نظام اسلامی، دوشنبه پژوهش، حوزه‌های علمیه و جامعه اسلامی، سه‌شنبه پژوهش، حوزه‌های علمیه و فناوری و روز چهارشنبه نیز به پژوهش، حوزه‌های علمیه و اخلاق و فرهنگ نامگذاری شده است.

وی عنوان کرد: جهت‌گیری تحقیقات و پژوهش‌های حوزوی باید به‌سمت نیازهای جامعه متمرکز شود و بتواند به سئوالات و مطالبه‌های امروز جامعه پاسخی دقیق بدهد چراکه اقدامات انجام‌گرفته تاکنون با اینکه بسیار قابل‌توجه و مناسب بوده اما کافی نیست.

وی ابراز کرد: از میان 180 مرکز پژوهشی موجود در استان قم بیش از 80 نهاد و مرکز پژوهشی برتر در نمایشگاه دستاوردهای مراکز حوزوی غرفه برپا کرده است.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com