کد خبر ۵۰۹۲۰ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۰۳

برگزاری همایش منطقه ای بسیج مهندسین درقم/شهبازی:راهبردهای توسعه صنعتی کشور تدوین شود

قم- ایرنا- همایش منطقه ای و کارگاه آموزشی سازمان مهندسین صنعتی کشور روز جاری با حضو احمد امیرآبادی نماینده مردم قم درمجلس شورای اسلامی در مجتمع یاوران مهدی (عج) قم برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایرنا، رئیس سازمان بسیج مهندسین صنعتی کشور در این همایش، گفت: کادر سازی مهمترین عاملی است که منجر به تحول درونی و اثربخشی بیرونی نهادهای انقلابی همچون سازمان بسیج مهندسین می شود.
علی اصغر شهبازی ادامه داد: اقدام هایی که تاکنون در عرصه صنعتی کشور انجام شده است بسیار ارزشمند بوده اما این تلاش ها تاثیرگذاری مطلوبی بر زندگی مردم نداشته و به همین دلیل نیاز است که راهبردهای توسعه صنعتی کشور تدوین شود.
وی با اشاره به این که صنعت موتور حرکت اقتصاد است، افزود: باید مزیت های سرمایه گذاری در بخش های مختلف صنعتی تدوین و خلع های موجود در این راه برطرف شود.
شهبازی گفت: در بررسی مسائل حوزه صنعت، 18 مورد استخراج و مشخص شد که بسیج می تواند برای حل مشکل های موجود در پنج محور آن حضور داشته باشد.
وی با اشاره به این که بسیج به دلیل برخورداری از نیروهای کارشناس مردمی می تواند در حوزه صنعت بسیار تاثیر گذار باشد، بیان کرد: در صنایع دفاعی و پیشرفته جهان به دستاوردهای خوبی رسیده ایم اما برای رسیدن به جایگاه مطلوب صنعتی، باید بسیار تلاش کنیم.
وی ادامه داد: بسیج پشتیبان مردمی نهادهای حاکمیتی است که کارشناسان را برای کمک به بخش های مختلف کشور ساماندهی و هدایت می کند.
رئیس سازمان بسیج مهندسین صنعتی کشور گفت: باید الگوی حرکت هایی جهادی در عرصه اقتصاد و صنعت تدوین شود و 75 هزار مهندس بسیجی برای ارتقا جایگاه صنعتی کشور بر اساس ظرفیت های انسانی و فناورانه اقدام کنند.
وی با بیان این که مردم باید دغدغه پیشرفت صنعتی کشور را داشته باشند، افزود: راه اندازی شبکه های اجتماعی تعاملی در حوزه صنعت برای به اشتراک گذاری اندیشه ها، در دستور کار بسیج مهندسان صنعتی کشور قرار دارد.
وی ادامه داد: وقتی امروز در حوزه معادن، آلبوم معدن جهان هستیم چرا باید به دلیل ضعف فناوری های صنعتی به خام فروشی سرمایه خود اقدام کنیم در حالی که با ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی می توانیم ارزش افزوده گسترده را برای کشور ایجاد کنیم.
همایش تخصصی بسیج مهندسین صنعت کشور به منظور آشنایی مهندسان بسیجی با راهکارهای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در عرصه صنعت با برگزاری سخنرانی های تخصصی و کارگاه های آموزشی، به مدت یک روز در مجتمع فرهنگی یاوران مهدی (عج) شهر قم در جوار مسجد مقدس جمکران برگزار شد.
7405/ 6133/ خبرنگار: سید محمد ابراهیم جنابان ** انتشار دهنده: جعفرمسلمی

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com