کد خبر ۵۰۹۲۷ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۱۲
دارابی بیان کرد:

آموزش مهارت‌های تخصصی به مبلغان حوزوی/ لزوم تدوین تجربه‌های تبلیغی

گروه جامعه: حجت‌الاسلام علی دارابی گفت: برای دسترسی به اساتید خبره حوزه علمیه قم در خصوص تدریس آموزش‌ مهارت‌های تخصصی به مبلغان حوزوی، تفاهم نامه‌ای با مرکز آموزش‌های کاربردی و مهارتی حوزه علمیه منعقد شده است.

حجت‌الاسلام علی دارابی، مدیرکل برنامه‌ریزی آموزش‌های تخصصی سازمان تبلیغات اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) گفت: برای تدریس آموزش‌های تخصصی به روحانیونی که در مناطق محروم کشور مشغول تبلیغ هستند و به آموزش‌های قبل و حین خدمت نیاز دارند، به اساتید خبره و مبرز حوزه علمیه قم نیاز داشتیم بنابراین تفاهم نامه‌ای را با مرکز آموزش‌های کاربردی و مهارتی حوزه علمیه منعقد کردیم.

وی افزود: ما در آموزش‌های خود از یک بسته کامل آموزش‌های نظری، کارگاهی، کاربردی ومهارتی که در فرآیند حکیمانه دین اثربخشی مضاعفی دارد و البته در ارتقای بینش، دانش و مهارت تبلیغی مبلغان عزیز ما، آثار و برکات فراوانی دارد، استفاده می‌کنیم.

دارابی درباره زمان اجرایی شدن این طرح گفت: بر اساس هماهنگی‌هایی که صورت گرفته است، در سه ماه پایانی سال 96 به صورت آزمایشی در 10 استان کشور این کارگاه‌های مهارتی را دنبال خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: هماهنگی‌های لازم را با دوستان انجام داده‌ایم تا بتوانیم موضوعاتی مانند جایگاه تبلیغ در قرآن و سنت، رویکردها و اولویت‌های تبلیغی، تجربه‌های موفق تبلیغی که بیشتر ناظر به مهارت‌های تخصصی خواهد بود، بایسته‌های جریان‌سازی گفتمان فرهنگی مقام معظم رهبری و همچنین موضوع تبلیغ از منظر امام و رهبری را به عنوان محور اصلی کارگاه‌ها دنبال کنیم. 

مدیرکل برنامه‌ریزی آموزش‌های تخصصی سازمان تبلیغات اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا تجربه‌های موفق تبلیغی بر اساس جغرافیای فرهنگی کشورمان تدوین شده است یا خیر؟ گفت: ما در موضوع تجربه‌های موفق تبلیغی متونی را داریم که توفیقات مبلغان برجسته ما در حوزه تبلیغ است، طبیعتا می‌توانیم از موضوعاتی که در مرکز پژوهشی حوزه علمیه قم در قالب فرهنگ روابط اجتماعی، تجمیع و با مقتضیات اجتماعی بومی تدوین شده در مباحث خود استفاده کنیم، البته تدوین چنین مجموعه‌ای بیشتر به مولفه‌های تبلیغ موثر مبتنی بوده است و تدوین آن بر اساس جغرافیای فرهنگی کشورمان، باید در برش‌های بعدی مورد توجه قرار گیرد.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com