کد خبر ۵۰۹۶۴ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۱۱
حجت‌الاسلام بنیادی:

یلدای مقاومت غنچه‌های مدافع حرم در قم برگزار می‌شود

گروه جهاد و حماسه: سخنگوی قرارگاه مرکزی سفیران نور گفت: دومین پویش مدافعان حرم با عنوان یلدای مقاومت غنچه‌های مدافع حرم در حرم حضرت معصومه(س)، جنب گلزار شهدای قم برگزار می‌شود.

یلدای مقاومت غنچه‌های مدافع حرم در قم برگزار می‌شود

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، نشست خبری با موضوع یلدای مقاومت غنچه‌های مدافع حرم، پیش از ظهر امروز با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین مسعود بنیادی، سخنگوی قرارگاه مرکزی سفیران نور، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی ثبوت، دبیر قرارگاه مرکزی سفیران نور و جمعی از اصحاب رسانه در سالن سلمان هراتی برگزار شد.
حجت‌الاسلام بنیادی، سخنگوی قرارگاه مرکزی سفیران نور، با اشاره به این موضوع که مرحله اول پویش مردمی جشن تولد غنچه‌های مقاومت و تکریم از فرزندان و خانواده‌های شهدای مدافع حرم، ۲۶ شهریورماه امسال درتهران و در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد و درحال برنامه‌ریزی هستیم تا مرحله دوم این پویش را شهر مقدس قم؛ حرم حضرت معصومه (س)، سالن همایش امام خمینی (ره)، جنب گلزار شهدای قم برگزار کنیم که البته زمان دقیق آن مشخص نیست و متعاقبا از طریق رسانه‌ها اعلام خواهد شد.
وی افزود: هدف از برگزاری پویش‌های مردمی، بزرگداشت نام و یاد خاطره شهدای مدافع حرم و ترویج و نشر فرهنگ ایثار و شهادت است. همچنین مقام معظم رهبری سه امتیاز را برای شهدای مدافع حرم قائل بودند. دفاع از حرم اهل بیت (ع) عراق و سوریه، شهادت شهدای مدافع حرم در غربت و جنگیدن در کشوری دیگر از جمله امتیازاتی بوده که مقام معظم رهبری برای شهدای مدافع حرم قائل بودند.
سخنگوی قرارگاه مرکزی سفیران نور، تصریح کرد: در اولین دوره پویش، گروه عمو اخوان و عموپورنگ شرکت کردند و برنامه شاد و مفرحی بود. در مرحله دوم پویش متوسط سنی فرزندان شهدای مدافع حرم ۱۲ سال است و سعی داریم برنامه‌ای متناسب این سن برگزار کنیم. در برنامه دوم پویش فرزندان شهدای زینبیون (شهدای پاکستان) و فرزندان شهدای فاطمیون (شهدا افاغنه) حضور دارند.
وی بیان کرد: یکی از دلایلی که برنامه دوم پویش مردمی را در قم برگزار خواهیم کرد، به این دلیل بود که تعداد بسیاری از فرزندان و خانواده‌های تیپ زینبیون و فاطمیون در قم زندگی می‌کنند. همچنین سومین پویش مردمی را اواخر سال در مشهد برگزار خواهیم کرد.

ششمین نمایشگاه تجسمی یاد کبود برگزار می‌شود

بنیادی اظهار کرد: مقدمات کار برگزاری نمایشگاه یاس کبود از حدود 10 سال پیش رقم خورد و تاکنون شش دوره نمایشگاه در نقاط مختلف و پرتردد تهران برگزار شد و مورد استقبال بسیاری از شهروندان قرار گرفت.
وی افزود: ششمین نمایشگاه یاد کبود در دهه اول و دوم فاطمیه به مدت بیست روز برگزار خواهیم کرد و اصلی‌ترین هدف‌مان برای حضور افرادی است که در جلسات مذهبی و مساجد و هیأت‌ها شرکت می‌کنند. بسیاری از این افراد در نمایشگاه حضور داشتند و تحت تأثیرقرار گرفتند.
سخنگوی قرارگاه مرکزی سفیران نور تصریح کرد: ششمین نمایشگاه یاس کبود با شعار اخلاق شهروندی با فرهنگ فاطمی برگزار خواهد شد. از آنجا که این نمایشگاه مردمی است و علاقمندان می‌توانند با پرداخت پولی به شماره حساب بانک شهر 700815615714 در این پویش مردمی شرکت کنند.
وی بیان کرد: هرساله نمایشگاه یاس کبود در یک نقطه از تهران برگزار می‌شود که ششمین دوره آن در منقطه شرق تهران خواهد بود و دوره‌های گذشته در ازگل، میدان امام حسین(ع)، میدام امام خمینی(ره)، خیابان ری برگزار شد. همچنین پیش‌بینی شده است که این نمایشگاه علاوه بر تهران در قم برگزار شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین بنیادی اظهار کرد: ششمین نمایشگاه یاس کبود به مساحت 900 متر مربع در دو بخش فرهنگی– دینی، ماکت‌سازی و بازسازی صحنه‌های تاریخ برگزار می‌شود. در این دوره از نمایشگاه 17 غرفه مستقر شده است.
وی بیان کرد: صحنه نزول اطعام از سوی بهشت، طراحی و نمایش صحنه اتاق حضرت خدیجه(س) و تولد حضرت زهرا(س)، طراحی و نمایش صحنه عالم ملکوت(پیوند آسمانی)، طراحی اذان رسول خدا و تولد امام حسین(ع) و گریه پیامبر(ص)، طراحی صحنه مربوط به حدیث کسا، بازسازی و اطعام مسکین توسط حضرت زهرا(س)، بازسازی صحنه بستر بیماری و رحلت پیامبر(ص)، بازسازی صحنه درب خانه حضرت زهرا(س) از جمله بخش‌هایی از نمایشگاه یاد کبود به شمار می‌رود.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com