کد خبر ۵۱۰۰۴ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۳۹
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور تأکید کرد؛

جلوگیری از ورود مهندسان بدون دانش به جامعه/ توجه به اخلاق حرفه‌ای

قم - رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور گفت: باید نظام پذیرش مهندس در دانشگاه‌ها اصلاح شود تا از ورود مهندسان بدون دانش به جامعه جلوگیری شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرنگار مهر، فرج الله رجبی در اولین همایش اخلاق مهندسی در صنعت ساختمان که قبل از ظهر سه‌شنبه در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) قم برگزار شد طی سخنانی با اشاره به اینکه جامعه از مبانی اخلاق فاصله گرفته استؤ گفت: برای حل این موضوع باید به مبانی‌های اخلاقی و دینی برگشت کنیم.

وی در ادامه با اشاره به برخی از بی‌اخلاقی‌ها مانند برداشت‌های میلیاردی از حساب‌های بانکی، گفت: این در حالی است که در برخی از شهرها مهندسین بسیاری برای سه میلیون تومان وام در نوبت هستند و می‌توان گفت یک جا شتر با بارش گم می‌شود در جایی دیگر از سر سوزنی نمی‌توان گذشت و چگونه می‌توان در این آشفتگی دم از اخلاق زد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با اشاره به برخی از مشکلاتی که برای مهندسین مطرح می‌شود، ابراز داشت: در کشور ۲۰۰ هزار مهندس پروانه اشتغال دارند و یک درصد از اینها ۲ هزار نفر می‌شود که همین نکته باعث شده که چنانچه فعالیت نادرستی صورت گیرد آمار بالا نشان دهد.

وی بر لزوم بازنگری در دانشگاه‌ها در پذیرش مهندسین تأکید کرد و ابراز داشت: باید ورود مهندس بدون دانش کافی محدود شود.

مهندسین تاوان عدم برنامه‌ریزی در دانشگاه‌ها را می‌دهند

رجبی تأکید کرد: مهندسین تاوان عدم برنامه‌ریزی در دانشگاه‌ها را می‌دهند که به صورت گسترده وارد رشته‌های تحصیلی مهندسی می‌شوند بعد هم انتظار دارند که وارد حرفه شود.

وی با اشاره به حملاتی که بعد از زلزله سرپل ذهاب به مهندسین شد، گفت: ما مسئولیتمان را می‌پذیریم اما نکته مهم در این است که دیگران هم نباید همه مسئولیت را متوجه این ارگان کنند و همه باید مسئولیتشان را بپذیرند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با تأکید بر اینکه ما در روش‌ها دچار تعارض هستیم، ابراز داشت: اینکه کسی فکر کند می‌تواند تشکیلات را به تنهایی به مقصد برساند اشتباه کرده و حل مشکلات در هر نهاد وسازمانی جز با هم افزایی و همراهی راه به جایی ندارد.

وی در پایان تأکید کرد: مهندسین باید اخلاق حرفه‌ای را مد نظر داشته باشند و ایجاد اشتغال برای مهندسین هم باید مورد توجه قرار گیرد.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com