کد خبر ۵۱۰۳۱ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۴۱
آیت‌ الله مکارم‌ شیرازی:

مواضع غربی‌ها در یمن شرم آور است/یک تکه آهن بهانه هجمه علیه ایران شده است

یکی از مراجع تقلید گفت:آمریکا و اروپا به عربستان کمک کرده و بمب در یمن می‌ریزند ولی یک تکه آهن پیدا کردند می‌گویند ایران یک موشک به یمنی‌ها برای دفاع از خود داده که چنین مسئله ای صحت ندارد ولی اینکه آنها شبانه‌روز از دیگران اسلحه گرفته و بمب بر سر مردم می‌ریزند اشکالی ندارد، این اقدام آنها شرم‌آور است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری برنا از قم آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) اظهار کرد: سرزنش ملامت‌کنندگان در مسیر الهی نباید در انسان اثر بگذارد. این امر نشانه ایمان کامل است.

وی خاطرنشان کرد: انسانی که جهاد الهی دارد و امر به معروف و نهی از منکر می‌کند نباید ملامت افرادی که منافع نامشروع آنها به خطر افتاده در او اثر بگذارد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه نداشتن ریا و انجام اعمال خالص از دیگر نشانه‌های ایمان کامل است گفت: به عنوان مثال کسی که قصد خدایی دارد برای احداث مسجد به محله محروم و مصالح با کیفیت فکر می‌کند و به ریاکاری نمی‌پردازد.

وی عنوان کرد: انسان دارای ایمان برنامه‌ها را بر اساس دنیا و آخرت تقسیم‌بندی می‌کند و به انجام برنامه‌های مفید برای آخرت می‌پردازد؛ در دنیایی زندگی می‌کنیم که اگر این اصول را رعایت نکنیم ناقص الایمان می‌شویم.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با بیان اینکه در این دنیا عده‌ای زورگو و مستکبر بر این دنیا حکومت می‌کنند گفت: تا زمانی که خود را از بند آنها آزاد نکنیم به جایی نمی‌رسیم ابتدا باید این گروه مستبد، مستکبر و زورگو را بشناسیم.

وی خاطرنشان کرد: انحصارطلبی یکی از نشانه‌های دشمنان است و همه موارد را برای خود می‌خواهند و منافع کشور برایشان مهم است.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه اکنون دولت آمریکا به کره شمالی گفته در خصوص تولید بمب اتم اعتراض کرده است گفت: این امر در حالی است که خودشان بمب اتم دارند ولی با جنگ و فشارهای اقتصادی می‌خواهند کسانی که بر خلاف میل آنها عمل می‌کنند را بکوبند. هر چند از نظر ما سلاح‌های کشتار جمعی خلاف شرع است.

وی عنوان کرد:‌ آمریکا و اروپا به عربستان کمک کرده و بمب در یمن می‌ریزند ولی یک تکه آهن پیدا کردند می‌گویند ایران یک موشک به یمنی‌ها برای دفاع از خود داده که چنین مسئله ای صحت ندارد ولی اینکه آنها شبانه‌روز از دیگران اسلحه گرفته و بمب بر سر مردم می‌ریزند اشکالی ندارد، این اقدام آنها شرم‌آور است.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی یادآور شد: عربستان سعودی یمن را بکوبد؛ صاحبان کشور حق دفاع ندارند در حالی که در سازمان ملل یک تکه آهن می‌برند و نمایش می‌دهند بنابراین باید مستکبران را بشناسیم تا فریب نخوریم.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com