کد خبر ۵۱۰۳۷ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۵

بزرگداشت شهدای زاریا در شهر قم/ پیام شیعیان نیجریه را به گوش جهان می‌رسانیم

کانون خبرنگاران نبأ: مدیر کل فرهنگی جامعه المصطفی اعلام کرد: دومین سالگرد حادثه زاریا (کشتار شیعیان کشور نیجریه) در شهر مقدس قم برگزار می‌شود.

 حجت‌الاسلام و المسلمین حسین مرادی دولت آبادی، مدیر کل فرهنگی جامعه المصطفی العالمیه در گفت‌وگو با کانون خبرنگارن ایکنا، نبأ، با اشاره به فرارسیدن دومین سالگرد فاجعه «زاریا» که طی آن تعداد زیادی از شیعیان نیجریه به خاک و خون کشیده شدند، گفت: دومین سالگرد حادثه زاریا در شهر مقدس قم به همت اداره کل فرهنگی جامعه المصطفی و همکاری «انجمن فرهنگی طلاب حرکت اسلامی نیجریه» مستقر در شهر قم و آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) روز پنج شنبه ۳۰ آذر ماه در حرم حضرت معصومه (س) و با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین فرحزاد و مداحی میثم مطیعی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین مرادی تصریح کرد: بسیاری از مردم آفریقا محب اهل بیت(ع) هستند و بر همین اساس حول شیخ ابراهیم زکزاکی که از دانش آموختگان مکتب اهل بیت(ع) است جمع شدند، اما استکبار جهانی و کسانی که اسلام هراسی را در جهان راه اندازی کرد‌‌ه‌اند نتوانستند حرکت آرام و مسالمت آمیز شیعیان مخلص نیجریه را ببینند و در جریان حادثه زاریا تعداد زیادی از شیعیان نیجریه را به شهادت رساندند.

مدیر کل فرهنگی جامعه المصطفی تصریح کرد: باید جریان‌های اسلامی کشورهای مختلف را رصد کرده و صدای مردم مظلوم نیجریه را به گوش جهانیان رساند؛ بزرگداشت یاد و خاطره شهدا، دعا جهت شفای رهبر نیجریه و حفظ و پایداری روزافزون رهبران دیگر کشورهای اسلامی و نیز تکرار مداوم رخ دادهایی همچون زاریا از اقداماتی است که می‌توان برای حمایت از مسلمانان مظلوم نیجریه انجام داد تا ملت‌های آزاده جهان با انسجام بیشتر بتواند از این جریان‌های مردمی و اسلامی که خواهان حقوق خود هستند دفاع کنند و نگذارند در کوران حوادث مختلف جریان‌های حق به فراموشی سپرده شود.

این مدرس حوزه علمیه قم افزود: طلاب و دانشجویان نیجریه مقیم ایران از طریق فعالیت‌های فرهنگی که دارند با آزادگان کشورهای دنیا در ارتباط هستند و پیام حق طلبی و حق جویی محبتی را که پیرامون اسلام و تعالیم اهل بیت(ع) با هدف تقریب بین‌المذاهب شکل گرفته است و یک حرکت انسانی محسوب می‌شود را با آزادگان، فرهیختگان و فعالان عرصه جهانی در میان می‌گذارند.

مشاور مرکز تخصصی حدیث حوزه علمیه عنوان کرد: به همین دلیل تصمیم گرفته شد دومین سالگرد حادثه زاریا در شهر مقدس قم به عنوان ام القرای جهان اسلام برگزار شود و همه مردم می‌توانند در این مراسم شرکت کنند تا بازنشر این فضا در دنیای مجازی و واقعی به تحقق آرمان این عزیزان کمک کند. یادآوری می‌شود: روز ۲۱ آذر ماه سال ۹۴ ارتش نیجریه با حمله به شیعیان زاریا تعداد زیادی از آنها را مجروح و تعدادی را نیز به شهادت رساند. در این حادثه چندین عضو ارشد جنبش اسلامی نیجریه از جمله شیخ محمد توری، دکتر مصطفی سعید (به ترتیب معاون و پزشک شیخ زکزاکی)، ابراهیم عثمان و جمی گلیما نیز به شهادت رسیدند .

زینب رحیمی

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com