کد خبر ۵۱۰۶۷ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۰۳

نوسازی 1500 دستگاه تاکسی فرسوده در قم

قم- ایرنا- مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان آبانماه، یک هزار و 500 دستگاه تاکسی فرسوده در قم نوسازی شد و 500 دستگاه تاکسی فرسوده دیگر نیز به زودی نوسازی می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایرنا، مرتضی عزتی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: امسال همچنین 15 دستگاه خودرو آریو اتومات به ناوگان تاکسیرانی قم وارد شد.
وی افزود: برنامه ریزی شده تا رانندگان 500 دستگاه تاکسی با ارائه آموزش های لازم برای رفاه حال زائران غیر ایرانی به زبان های عربی مسلط شوند تا خدمات حمل و نقل عمومی را افزایش دهیم.
عزتی ادامه داد: در حال حاضر 6 هزار تاکسی، پنج هزار و 200 دستگاه وانت بار و 400 دستگاه سرویس مدارس و چهار هزار راننده کمکی تحت نظارت سازمان تاکسیرانی قم هستند.
وی از ساماندهی و نوسازی وانت بارها در قم خبر داد و گفت: امسال برای نخستین بار با رائه تسهیلات هشت درصدی، 60 تن خودروی خود را تحویل گرفته و 300 تن دیگر در این حوزه ثبت نام کرده اند.
وی با اشاره به راه اندازی اولین موبایل تاکسی در قم گفت: شهروندان با نصب نرم ‌افزار خوش از طریق کافه بازار یا ارسال پیامک عدد 25 به شماره 021193 می‌ توانند از خدمات یک سفر ایمن در استان قم بهره مند شوند، همچنین رانندگان ناوگان تاکسیرانی نیز می توانند با مراجعه به شرکت های حمل و نقل در این سامانه ثبت نام کنند.
عزتی اضافه کرد: این سازمان در صدد است تا بستر خدمات اینترنتی حمل و نقلی موبایل تاکسی، کرایه ارزان‌ قیمت، سرعت در خدمات ‌رسانی، آموزش مستمر رانندگان و آموزش در مراکز علمی کاربردی شهرداری برای رانندگان و شهروندان در جامعه را فراهم سازد.

** نصب پل عابر پیاده در 23 نقطه شهر قم
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم نیز در این نشست خبری با اشاره به نصب پل عابر پیاده در 23 نقطه شهر قم گفت: ساخت پل عابر پیاده از سال 94 آغاز شده است که ساخت 25 دستگاه پل به مبلغ 75 میلیارد ریال در نظر گرفته شده بود که از این تعداد 23 دستگاه راه اندازی شد.
حسین شعبان زاده ابراز داشت: درصدد هستیم پل های عابر پیاده را جهت تسهیل در استفاده شهروندان و زائران، مکانیزه کنیم و این طرح را در سال 97 به صورت جدی اجرایی خواهیم کرد.
وی همچنین با اشاره به نصب تابلوهای هدایت مسیر در قم گفت: این طرح از سال 93 آغاز شده و در حال حاضر 60 درصد پیشرفت دارد.
وی ادامه داد: همچنین خط کشی شوارع با دستگاه رنگ دو جزیی و ماندگاری سه تا پنج سال با اعتباری بالغ بر 17 میلیارد ریال در قم انجام شده است.
شعبان زاده به طرح هوشمندسازی پارکینگ ها نیز اشاره کرد و گفت: این طرح با ارتباط مستقیم با سامانه پلیس باعث افزایش ضریب امنیت خودروها در پارکینگ ها می شود و در حال حاضر 65 درصد طرح هوشمندسازی پارکینگ ها در قم انجام شده و پارکینگ زائر و شرقی حرم حضرت معصومه(س) از این خدمات بهره مند شده است.
8138/ 1175 خبرنگار: فرزانه پیری ** انتشار: رضا علیمحمدی

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com