کد خبر ۵۱۰۹۱ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۱۵
33 سال پیش در چنین روزی

انتخاب دبیر کل جدید سازمان کنفرانس اسلامی

سومین روز اجلاس وزرای خارجه 45 کشور اسلامی دیروز با انتخاب دبیر کل جدید سازمان کنفرانس اسلامی در صنعا به کار خود ادامه داد.

رخدادهای 30  آذر 63

چکیده:

هاشمی: جمهوری اسلامی ایران و تمامی جهان اسلام باید امکانات خود را علیه اسرائیل بسیج کنند.

 

آیت الله صانعی: در ایران امنیت مال از همه جای دنیا بیشتر است.

 

کمیته سیاسی اجلاس صنعا عراق را از به کارگیری سلاح های شیمیایی منع کرد.

 

به دنبال کشف طرح ترور صدام 62 افسر و خلبان ارتش عراق اعدام شدند.

 

تمامی جهان اسلام باید امکانات خود را علیه اسرائیل بسیج کنند

نماز جمعه این هفته تهران با حضور گسترده مردم تهران به امامت آیت الله هاشمی رفسنجانی امام جمعه موقت تهران در دانشگاه تهران و خیابان های اطراف اقامه شد.

امام جمعه موقت تهران در خطبه های این هفته تهران با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی گفت: ملت ایران، رهبری عظیم الشان ایران، مجلس شورای اسلامی، دولت، ریاست جمهوری و وزارت امور خارجه ایران باید همه امکانات خود را برای یک برخورد جدی با اسرائیل که این همه جنایاتش صریح شده تجهیز نمایند تا موفق شویم این لکه های ننگ را از دامن دنیای اسلام پاک کنیم و عزت و کرامت مسلمین را به آنان بازگردانیم.

هاشمی افزود: در آستانه برگزاری دو کنفرانس به ظاهر پرقدرت و عظیم (اوپک و وزرای خارجه کشورهای اسلامی) از یک هفته پیش اسرائیل بدترین نوع تهاجمات خود علیه مسلمانان جنوب لبنان را آغاز کرد. اسرائیل باید خیلی به خود جرات بدهد که چنین جنایاتی را مرتکب شود و از عواقب آن نیز نترسد. اگر کشورهای اسلامی ذره ای غیرت داشتند اسرائیل جرات ارتکاب چنین شرارت هایی را نمی کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر کشورهای اسلامی صدور نفت خود به کشورهای حامی اسرائیل را برای زمات کوتاهی قطع کنند تاثیر آن در جهان از تاثیر هزار بمب اتمی بیشتر خواهد بود.(1)

 

آیت الله صانعی: امروز عفوی که در ایران داده می شود در هیچ کجای دنیا نیست

نماز عبادی سیاسی، وحدت بخش و دشمن شکن این هفته شهر مقدس قم به امامت آیت الله صانعی دادستان کل کشور و امام جمعه موقت قم در مسجد اعظم و شبستان های اطراف و میدان آستانه اقامه شد.

آیت الله صانعی در نماز جمعه این هفته قم با اشاره به موضوع مالکیت در اسلام گفت: دادگاه های ما در جهت حفظ مالکیت در اسلام و احیایی حقوق از دست رفته مسلمین حرکت می کنند البته نمی خواهم بگویم که دادگاه ها صد در صد درست عمل می کنند اما اشتباهات قانونی مخصوصا پس از فرمان 8 ماده ای امام امت یا نیست و یا خیلی کم شده است.

آیت الله صانعی افزود: در این مملکت امنیت مال از همه جا بیشتر است چون قانون حاکم است و ما از آن کسی که 20 سال کار کرده و کار و کسب مشروع دارد اموالش را مصادره نمی کنیم. امام جمعه موقت قم تاکید کرد: امروز عفوی که در ایران داده می شود در هیچ کجای دنیا نیست و در زندان های ما زندانیان در ساختمان هایی که در اختیارشان گذاشته می شود با زن و بچه شان ملاقات خصوصی دارند.(2)

 

انتخاب دبیر کل جدید سازمان کنفرانس اسلامی

سومین روز اجلاس وزرای خارجه 45 کشور اسلامی دیروز با انتخاب دبیر کل جدید سازمان کنفرانس اسلامی در صنعا به کار خود ادامه داد.

 در اجلاس دیروز ابتدا شرف الدین پیرزاده وزیر دادگستری پاکستان به جای حبیب شطی به عنوان دبیر کل سازمان کنفرانس اسلامی انتخاب شد. در نشست دیروز همچنین کمیته سیاسی اجلاس برای نخستین بار با تصویب قطعنامه ای رژیم عراق را موظف به رعایت پروتکل 1925 ژنو مبنی بر منع استفاده از سلاح های شیمیایی کرد. همچنین در نشست دیروز شرکت کنندگان خواستار کوشش های جدید سازمان جهت خاتمه دادن به جنگ تحمیلی شدند. به گفته حبیب شطی قرار است در این زمینه یک کمیته 5 نفره تشکیل شود این کمیته از ایران و عراق بازدید خواهد کرد و گزارش خود را تسلیم اجلاس فوق العاده وزرای خارجه کشورهای اسلامی خواهد کرد.(3)

 

اعدام 62 افسر عراقی

 به دنبال کشف طرح ترور صدام دیکتاتور عراق توسط سرویس های اطلاعاتی این کشور رژیم حاکم بر عراق 62 تن از افسران ارتش و گارد ریاست جمهوری را بازداشت و اعدام کرد.

هفته نامه فرانسوی وی اس دی ضمن اعلام این خبر نوشت: در پی اعدام این افسران که در میان آنها 12 خلبان نیز حضور داشت. عده دیگری از افسران ارتش عراق از این کشور گریختند. همین گزارش حاکیست که پس از کشف این طرح رژیم حاکم بر عراق اقدام به تصفیه ارتش و به خصوص گارد ریاست جمهوری و اعزام آنها به جبهه های جنگ کرده است.(4)

منابع:

1. جمهوری اسلامی، 1 دی 63، ص 8
2. کیهان، 1 دی 63، ص 3
3. کیهان، 1 دی 63، ص 1 و 2
4. جمهوری اسلامی، 1 دی 63، ص 2

انتهای متن/

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com