کد خبر ۵۱۱۰۹ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۰
دادستان ویژه روحانیت در حوزه قضایی قم:

آمار ثبت پرونده‌ها در دادسرای ویژه روحانیت قم کاهش یافته است

دادستان ویژه روحانیت در حوزه قضایی قم با تاکید بر اینکه آمار ثبت پرونده‌ها در حوزه دادسرای ویژه روحانیت قم کاهش یافته است، گفت: دادسرای ویژه روحانیت برای رسیدن به اهداف متعالی دست تعامل به نهادهای حوزوی و نهاد مقدس مرجعیت گشوده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، حجت‌الاسلام والمسلمین سعید جزایی صبح امروز در همایش صیانت از نهاد مقدس روحانیت که در سالن همایش‌های پیامبر اعظم(ص) مدرسه علمیه امام کاظم(ع) در حال برگزاری است، با اشاره به اینکه در گذشته حوزه ده‌ها خلصت پاک و ناب دیده می‌شود، اظهار کرد: این پشتوانه عظیم، آبروی انباشته و اعتماد بزرگ دست‌مایه و موتور متحرک انقلاب اسلامی ایران بوده است.

وی اضافه کرد: قمی که مولد تئوری حکومت اسلامی بر پایه آموزه‌های الهی با رهبری روحانیت شده، محصول حوزه‌های علمیه است هر چند گاهی شاهد برخی از بی‌توجهی‌ها بوده اما در کانون انقلاب اسلامی به صورت گسترده مورد توجه قرار گرفته است.

دادستان ویژه روحانیت در حوزه قضایی قم با بیان اینکه بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران از واپسین روزهای تشکیل حکومت اسلامی دست‌اندرکاران نظام را به صیانت از قشر روحانیت توصیه کردند، خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب اسلامی در ادامه نگاه امام خمینی(ره) هدف اساسی دادسراها و دادگاه‌های ویژه روحانیت را صیانت از حوزه و جلوگیری از نفوذ افراد تبهکار مطرح کردند.

وی از واحدهای ارشاد، صلح و سازش و مددکاری یاد کرد و گفت: در حوزه قضایی قم با محوریت استان‌های قم، مرکزی و شهرستان کاشان با بیش از 120 مدرسه علمیه و مرکز تخصصی و 105 هزار طلبه رسمی، در سال‌های 95 و 96 بالغ بر 30 درصد کل پرونده‌های ورودی دادسرا به واحد صلح و سازش ارجاع شده که نزدیک به 80 درصد آنها با سازش مختومه شده است.

جزایی رسیدن به جایگاه کنونی را نتیجه تلاش علما و شخصیت‌های مختلف دانست و مطرح کرد: امیدواریم بتوانیم با صیانت از نهاد مقدس روحانیت در راستای رسیدن به اهداف مورد نظر انقلاب اسلامی اقدامات مورد نیاز را دنبال کنیم.

وی با تاکید بر اینکه آمار ثبت پرونده‌ها در حوزه دادسرای ویژه روحانیت قم کاهش یافته است، عنوان کرد: دادسرای ویژه روحانیت برای رسیدن به اهداف متعالی دست تعامل به نهادهای حوزوی و نهاد مقدس مرجعیت گشوده و آمادگی خود را برای رسیدن به اهداف ارزشمند اعلام می‌کند.

منبع : فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com