کد خبر ۵۱۱۴۱ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۱۷

مراسم بزرگداشت دومین سالگرد حادثه زاریا در قم برگزار شد

قم ـ ایرنا ـ مراسم بزرگداشت دومین سالگرد حادثه زاریای نیجریه به همت جامعه المصطفی العالمیه و انجمن فرهنگی طلاب حرکت اسلامی نیجریه، پنجشنبه شب با حضور جمعی از طلاب و فضلای جامعه المصطفی و قشرهای مختلف مردم در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) قم برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایرنا، استاد حوزه علمیه قم در این مراسم گفت: مستکبران غربی از توسعه اندیشه شیعی در جهان به شدت هراس دارند و با همه توان در برابر آن ایستاده اند.
حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله فرحزاد با اشاره به توطئه وهابیت در حمایت از گروه های تکفیری و تروریستی، رشادت های مدافعان حرم در مقابله با جبهه کفر و استکبار را مورد توجه قرار داد و افزود: امروز صدای مظلومیت مسلمانان باید به گوش جهانیان برسد و جهان اسلام در برابر این توطئه ها متحد و یکپارچه باشند.
استاد حوزه علمیه قم بر ضرورت حفظ وحدت در جهان اسلام تاکید کرد و گفت: تنها راه نجات و رسیدن به سعادت در دنیا و آخرت، مبارزه و مقاومت و ذکر و یاد خداوند متعال در همه ابعاد زندگی است و علمای شیعه همچون شیخ زکزاکی همواره در این مسیر پیشگام بوده اند.
در روز 21 آذرماه سال 94 ارتش نیجریه با حمله به شیعیان زاریا تعداد زیادی از آنها را مجروح و چندین عضو ارشد جنبش اسلامی نیجریه را به شهادت رساند و شیخ زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه را دستگیر کردند و وی با وجود وخامت وضع جسمانی تا کنون در بازداشت بسر می برد.
8146 /1175 خبرنگار: سید محمدرضا بهشتی پور ** انتشار: رضا علیمحمدی

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com