کد خبر ۵۱۱۵۸ انتشار : ۱ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۲۴
خطیب جمعه قم:

دولت به فکر حل مشکلات معیشتی مردم باشد/باید بیش از پیش نسبت به توطئه های آمریکا حساس بود

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به ارائه ی لایحه ی بودجه به مجلس گفت:دولت به فکر حل مشکلات معیشتی مردم باشد.

نمایندگان مردم به فکر حل مشکلات معیشتی باشندبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛حجت الاسلام والمسلمین سعیدی،امام جمعه قم در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در مصلی قدس برگزار شد، با اشاره به ارائه لایحه ی بودجه کشور از سوی دولت به مجلس گفت:نمایندگان و دولت باید تلاش کنند مشکلات اولویت‌دار کشور و مشکلات معیشتی که مردم با آن دست به گریبان هستند حل شود و فاصله غنی و فقیر که امروز زیاد است کاهش یابد.

وی افزود: در این مقطع کنونی باید بیش از گذشته نسبت به توطئه آمریکا و صهیونیست‌ها حساس باشیم چرا که دشمنان در منطقه شکست ذلت باری خوردند و با تحریم اقتصادی نیز نتوانستند آسیب جدی به کشور وارد کنند.

 حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان اینکه دشمنان به دنبال بدبین کردن مردم و مسئولان نسبت به یکدیگر هستند و القاء ناامیدی و یأس را در دستور کار خود قرار دارند، گفت: دشمنان با امپراتوری رسانه‌ای خود، با تخریب روحانیت و با میدان آوردن غرب گرایانه نوین، استعمار جدیدی را در دست طراحی دارند از این رو بصیرت نیروهای مومن و انقلابی در این مقطع کنونی بسیار ضروری است.

امام جمعه قم با بیان اینکه انقلاب اسلامی سختی‌های خاص خودش را دارد و نباید در مسیر انقلاب ناامید شد، تاکید کرد: اشرافیت سیاسی و ناکارآمدی را باید کنار زد و ساده‌زیستی و مردم‌داری و تکریم ارباب رجوع را باید در دستور کار قرار داد و اقتصاد مقاومتی و تحول چرخه مدیریتی ضرورتی انکار ناپذیر است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه فقهای شورای نگهبان در حقیقت شعبه‌ای از حریم فقه اهل بیت(ع) هستند، افزود: ایستادگی در برابر فقهای شورای نگهبان و تضعیف آنان در واقع ایستادگی در برابر فقه اهل بیت(ع) است و نحوه انتقادات نباید منجر به رد حکم این فقهای این شورا باشد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی عنوان کرد: انقلاب اسلامی به رغم همه فرازها و فرودهایش با وجود زیرساخت‌های فکری و ارزشی و پشتوانه مردمی با هدایت‌های رهبر معظم انقلاب مسیر تعالی و پیشرفت را همچنان ادامه می‌دهد.

وی با اشاره به فرا رسیدن ایام رحلت حضرت فاطمه معصومه(س) اظهار کرد: رعایت حریم و حرمت بارگاه کریمه اهل بیت(ع) با حفظ حجاب و عفاف از سوی مردم و رعایت انصاف از سوی بازاریان و همچنین تلاش حوزویان و طلاب در زمینه مسائل فرهنگی باید مورد توجه باشد.

خطیب جمعه قم  در ادامه گفت: توجه به معماری اسلامی در قم، رعایت نظافت شهری و نیز رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از جمله مواردی است که مردم این شهر باید بیش از سایر شهرها به آن توجه داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به رحلت آیت الله حائری شیرازی از اساتید برجسته اخلاق حوزه علمیه قم افزود: رحلت این عالم ربانی ضایعه بزرگی برای حوزه‌های علمیه به شمار می‌رود و ایشان سال‌های زیادی از عمر خود را برای خدمت به مردم و روحانیت صرف کرد.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com