کد خبر ۵۱۲۰۹ انتشار : ۳ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۹
بسته خبری «هفت روز با مهاجرین»/۱۷

آمایش 12 تمدید شد/ قطع بیمه مهاجرین افغانستانی فاقد پروانه کار از 25دی

بسته خبری مهاجرین مروری است بر آنچه در جامعه مهاجر رخ داده، از تمدید طرح آمایش 12 تا قطع بیمه مهاجرین افغانستانی فاقد کار از 25 دی ماه.

خبرنگار حوزه مهاجرین، خبرگزاری تسنیم: بسته خبری «هفت روز با مهاجرین» ویژه پوشش رویدادهای مرتبط با جامعه مهاجر ساکن در ایران در خبرگزاری تسنیم راه‌اندازی شده است.

در هفدهمین شماره، رویدادهای مرتبط با جامعه مهاجر افغانستانی در ایران را در هفته‌ای که گذشت مرور می‌کنیم.

** درگذشت قاری برجسته افغانستانی و برگزاری باشکوه مراسم تشییع با حضور مسئولان کشوری و استانی در مشهد

پیکر استاد «محمود فرقانی» قاری برجسته افغانستانی که روز پنجشنبه در شهر مشهد درگذشت،  جمعه با حضور «علیرضا رشیدیان» استاندار خراسان‌رضوی، «سعید سرابی» مدیر کل ارشاد اسلامی استان و تعدادی دیگر از مسئولان کشوری و استانی و با حضور قاریان برجسته ایرانی و افغانستانی در حرم امام رضا(ع) به خاک سپرده شد.

** اطلاعیه تمدید شرکت در آمایش 12

اداره‌کل اتباع اصفهان در اطلاعیه‌‎ای اعلام کرد: نظر به درخواست‌های واصله مبنی بر تمدید اجرای آمایش 12 و بنا به اعلام اداره‌‎کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور، سامانه آمایش 12 تا تاریخ 15 دی ماه فعال بوده و تمام مهاجرین افغانستانی و عراقی مشمول طرح که موفق به شرکت در آمایش نشده‌اند می‌توانند با مراجعه به دفاتر خدمات مهاجرین استان در آمایش شرکت نمایند.

شایان ذکر است پس از پایان مهلت مذکور فرآیند اجرای آمایش 12 به اتمام رسیده و ارائه خدمات اداری به دارندگان کارت آمایش 11 و هویت 10 امکان‌پذیر نمی‌باشد.

** طرح آمایش ویژه مهاجرین خارجی برای نخستین بار در خراسان شمالی اجرا شد

«موسی حاجی‌زاده» مدیرکل دفتر امور امنیتی، انتظامی مهاجرین خارجی استانداری خراسان شمالی از اجرای طرح آمایش اتباع و مهاجرین خارجی در استان خبر داد.

حاجی زاده توضیح داد: امسال این طرح 27 آذر ماه آغاز و تا سوم دی ماه ادامه دارد و تمامی مهاجرین خارجی ساکن در استان با کارت آمایش 11،کارت هویت 10 و همچنین تک برگ تردد بین شهری با اعضا خانوار خود حضور و مشارکت دارند.

** بیمه مهاجرین خارجی بدون هیچ مشکلی در تامین اجتماعی قم اجرا می‌شود

«علی اصغر دادخواه» مدیرکل تامین اجتماعی قم گفت: مهاجرین خارجی دارای مجوز اشتغال و اقامت در ایران بیمه می‌شوند و روند ثبت‌نام بیمه تامین اجتماعی در قم هم کماکان ادامه دارد.

** شورای روحانیون پناهندگان استان تهران تشکیل می‌شود

در راستای نهادینه کردن امور فرهنگی و مذهبی در جامعه پناهنده و ضرورت یکسان‌سازی برنامه‌ها و سیاست‌های این حوزه و با دعوت اداره‌کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری تهران از بیست نفر از روحانیون برجسته و ذی‌نفوذ شیعه و سنی جامعه مهاجرین استان تهران جلسه‌ای با حضور معاون این اداره‌کل تشکیل و مقرر شد شورای روحانیون پناهندگان استان تهران تشکیل شود.

** دیدار سرکنسول افغانستان در مشهد با «محمد عجمی»

سر کنسول افغانستان در مشهد روز پنجشنبه 30 آذرماه با مشاور استاندار و مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان‌رضوی دیدار کرد.

در این دیدار «حیدری » به عنوان مسئول  جدید امور مهاجرین در کنسولگری افغانستان در مشهد معرفی شد.

** سفر پیشه‌وران هرات به مشهد و فصل تازه‌ای از همکاری‌های اقتصادی

هفته گذشته پیشه‌وران هرات در سفری به مشهد دیدارهایی را با مسئولان استانی و شهری و هم‌چنین دیدار با سرکنسول افغانستان در مشهد داشتند که این رویداد فصل تازه‌ای از همکاری‌های هرات و مشهد را رقم خواهد زد.

** از سفر بازیگر نقش اول فیلم افغانستانی به مشهد تا اکران «اتوپیا» از 6 دی ماه

هفته اخیر «ملالی ذکریا» بازیگر نقش اول فیلم «اتوپیا» آرمانشهر که نماینده افغانستان در اسکار بوده به مشهد سفر و با مهاجرین افغانستانی دیدار کرد.

گفتنی است این فیلم 6 دی ماه در سینماهای سراسر کشور اکران می‌شود.

** مهاجرین شرق تهران جهت اخذ کارت کار به دماوند مراجعه کنند

«علی مشهدی عباسی» رئیس اداره کار، تعاون و امور اجتماعی شهرستان دماوند خبر داد: مهاجرین خارجی در شرق استان تهران جهت دریافت کارت اشتغال به اداره کار شهرستان دماوند مراجعه کنند

** ضرورت مدیریت سرمایه وتوانمندی‌های مهاجرین افغانستانی

«ریاحی» مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد: گفت: در کشورهای توسعه یافته از ظرفیت مهاجرین و توان مشارکتی آنها در طرح ها و پروژه ها به خوبی استفاده می‌شود و در کشور و بخصوص استان ما که درصد مهاجرپذیری بالایی دارد باید ضمن شناسایی تخصص، دانش و سرمایه مهاجرین از این توانمندی‌ها در حوزه اشتغال و کارآفرینی استفاده شود.

** قطع بیمه مهاجرین خارجی فاقد پروانه کار از 25دی

اداره کل اتباع خارجی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: همه اتباع خارجی افغانستان و عراق دارای کارت آمایش 12 و 11 و متولدین یک تیر 1336 به بعد می‌توانند از خدمات درمانی بیمه تامین اجتماعی استفاده کنند.

همچنین برای استفاده از دفترچه خدمات درمانی و بیمه تامین اجتماعی، مهاجرین باید از 25 آذر 1396 تا 25 دی 1396 با مراجعه به ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محل سکونت خود در استان‌ها، پروانه کار دریافت کنند.

**مسابقه «افغانستان شناسی» در خراسان‌رضوی برگزار می شود

اداره‌کل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان‌رضوی در اطلاعیه‌ای از مهاجرین افغانستان دعوت کرد در مسابقه افغانستان شناسی شرکت کنند.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com