کد خبر ۵۱۲۳۶ انتشار : ۴ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۵۲
در جلسه کمیسیون ایمنی راه های استان قم مطرح شد:

تعیین تکلیف پل روگذر محور سلفچگان- ساوه در تقاطع روستای تاج خاتون تا 2 ماه آينده

بهشتی معاون امور عمرانی استانداری قم با اشاره به بلاتکلیفی طرح پل روگذر محور سلفچگان - ساوه در تقاطع روستای تاج خاتون با راه‌آهن اظهار داشت: این طرح که حدود 3 سال است بلا استفاده مانده، نماد بی‌توجهی متولیان طرح به خواسته‌ها و نظرات مردم است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، در چهارمین جلسه کمیته ایمنی راه های استان قم که به ریاست معاون امور عمرانی استانداری تشکیل شد، محسن بهشتی گفت: از ابتدای سال گذشته تا پایان آبانماه 95، تعداد 147 تن از هم میهنان در محورهای استان جان خود را از دست داده‌اند که این رقم در سال جاری با 42 تن کاهش به 105 تن رسیده است.

معاون امور عمرانی استانداری قم افزود: تعداد 66 نقطه پر حادثه شناسایی و توسط مشاور اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای در حال انجام مطالعات است که پس از دریافت اعتبارات با توجه به اولویت رفع خواهد شد.

بهشتی توضیح داد: مسئولان استان در حالی باید پاسخگوی این مطالبات مردمی باشند که این طرح، ملی است و سازمان راهداری کشور باید تکلیف کارفرما و پیمانکار آن را روشن کند.

معاون امور عمرانی استانداری قم به رایزنی‌های صورت گرفته با سازمان راهداری اشاره کرد و بیان داشت: با توافق بعمل آمده مقرر شد تا کارفرمای طرح در استان تغییر نماید و پیمانکار هم اگر توان اجرا دارد هر چه سریعتر طرح را تکمیل کرده و به بهره‌ برداری برساند و اگر توان اجرایی ندارد از این طرح خلع ید شود.

در ادامه جلسه مدیرکل راه و شهرسازی استان قم ضمن تبریک هفته حمل  و نقل اظهار داشت: با توجه به شروع فصل زمستان استاندار از راهدارخانه ها و آخرین اقدامات، آماده باش و تجهیزات موجود آن ها بازدید به عمل آورد.

صبوری با بیان این که نصب نیوجرسی در کمربندی امام علی(ع) موجب افزایش و ارتقای ضریب ایمنی و کاهش تصادفات و سوانح رانندگی می شود، توضیح داد:طبق توافقات صورت گرفته اجرای نصب نیوجرسی در کمربندی امام علی(ع) بر عهده دو اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان و شهرداری قم است که  اجرای این طرح توسط راهداری در حال انجام است و امیدواریم شهرداری نیز نصب نیوجرسی ها را در کمربندی فوق هر چه سریعتر شروع نماید.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم در ادامه تشریح کرد: نصب نیوجرسی در کمربندی امام علی(ع) حدفاصل امامزاده شاه جمال تا تقاطع غیرهمسطح 72 تن برعهده اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و از تقاطع مذکور تا میدان ولی عصر(عج) بر عهده شهرداری خواهد بود.

وی به وقوع تصادفات و سوانح رانندگی ناشی از عبور شتر در آزاد راه قم- گرمسار اشاره کرد  و توضیح داد:

برای کاهش تصادفات با شترها می بایست آشکارسازی و نصب گردنبند شبرنگی به شترها در این محور توسط بهره بردار آزاد راه گرمسار انجام پذیرد و در این خصوص با ساربان ها نیز هماهنگی لازم به عمل آید.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم در پایان به افزایش آمار تصادفات در محدوده محور جاده ای روستای راهجرد اشاره کرد و در خصوص اقدامات صورت گرفته برای کاهش تصادفات در این محور افزود: مطالعات احداث پل توسط مشاور راه و شهرسازی در حال انجام است و ایمن سازی کنار جاده و نصب موانع توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای صورت می گیرد.

 

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com