کد خبر ۵۱۲۳۹ انتشار : ۴ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۱۸
معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه؛

برگزاری جشنواره هنر آسمانی در شهر قم

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین نبوی گفت:ششمین جشنواره هنرهای آسمانی برای آشنایی طلاب باشاخه‌های هنری مختلف درحوزه‌های علمیه ازاول اسفندماه امسال درقم برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدحسن نبوی،معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه،ظهر امروز در نشست خبری جشنواره هنر آسمانی که در سالن جلسات امور فرهنگی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه در قم برگزار شد، اظهار داشت: ششمین جشنواره هنر آسمانی در قم برگزار خواهد شد.

وی بابیان برگزاری جشنواره هنر آسمانی در شهر قم افزود: ششمین جشنواره هنرهای آسمانی از اول اسفندماه در قم آغاز می‌شود و هدف آن نیز طرح هنر در حوزه‌های علمیه بوده و طرحی نیز برای آشنایی طلاب با شاخه‌های هنری مختلف در حوزه‌های علمیه در نظر گرفته‌شده تا طلاب با توجه با علایق و استعدادهای خود جذب یکی از شاخه‌های مهم هنری شوند.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه با اشاره به نحوه برگزاری این جشنواره هنری گفت: بهترین‌های حوزه‌های علمیه کشور برای حضور در جشنواره ملی هنر آسمانی در استان قم انتخاب می‌شوند تا برترین‌های کشوری از این طریق ردیابی و شناخته شوند.

نبوی با تأکید بر موضوعات اصلی جشنواره هنر آسمانی عنوان کرد: قرآن کریم، اهل‌بیت(ع)، خاطرات تبلیغی، مدافعان حرم، اقتصاد مقاومتی، عاشورا، انقلاب اسلامی، فضای مجازی، حجاب و عفاف، اخلاق و عرفان از جمله مهم‌ترین موضوعات این جشنواره خواهد بود.

وی با اشاره به مهم‌ترین قالب‌های هنری جشنواره هنر آسمانی تصریح کرد: فیلم کوتاه و بلند، فیلم‌نامه بلند و کوتاه، عکس، تصویربرداری، خوشنویسی، نقاشی، نرم‌افزار، طراحی، پژوهش، هنر، سخنرانی و روش کلاس داری از مهم‌ترین قالب‌های هنری این جشنواره خواهد بود.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه با تأکید بر آثار رسیده به دبیرخانه در بخش‌های مختلف جشنواره هنر آسمانی ادامه داد: تاکنون در بخش شعر و نثر 129 اثر، عکس 88 اثر، گرافیک 42، نرم‌افزار 42، موشن گرافیک 14، فیلم بلند 2 مورد، فیلم کوتاه 11، فیلم‌نامه 16، مستند 13، نمایشنامه 4 مورد، داستان و رمان 71 مورد، پژوهش هنر 117 مورد نقاشی و طراحی 3 مورد خوشنویسی 10 و بازی نامه 25 مورد به دبیرخانه ارسال‌شده است.

نبوی ادامه داد: فراخوان این جشنواره از ابتدای مهرماه به‌تمامی استان‌ها ابلاغ‌شده و تا دی‌ماه ادامه داشته و زمان برگزاری جشنواره هم در اسفندماه خواهد بود. صرفاً طلاب خواهر و بردار می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند، اما بخش مهمی از این جشنواره برای شناسایی و پرورش استعدادهای طلاب در شاخه‌های هنری مختلف است.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com