کد خبر ۵۱۲۸۷ انتشار : ۵ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۱۲
آیت‌الله مکارم شیرازی:

رباخواری بانک‌ها مسلم است/ غذای بدون شبهه هیچ کجا پیدا نمی‌شود

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به دلایل عدم استجابت دعا گفت: یکی از مشکلات زمان ما این است که غذای بدون شبهه هیچ کجا پیدا نمی‌شود، به علت اینکه همه پول‌ها در بانک می‌رود و رباخواری بانک هم مسلم است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به‌نقل از روابط‌عمومی دفتر آیت‌الله مکارم شیرازی، این مرجع تقلید در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به دلایل عدم استجابت دعا اظهار داشت: یکی از مشکلات زمان ما این است که غذای بدون شبهه هیچ کجا پیدا نمی‌شود، به علت اینکه همه پول‌ها در بانک می‌رود و رباخواری بانک هم مسلم است. پول حلال با این پول‌های ربا آمیخته و کارها و برنامه‌های زندگی با این پول انجام می‌شود.

وی با اشاره به وضعیت خشکسالی در بسیاری از مناطق کشور گفت: عده ای از طرق مختلف به ما می‌گویند چرا برای باران، نماز بارانی خوانده نمی‌شود. من نسبت به خود عرض کنم چون نماز باران تشریفاتی دارد که انجام آن برای اینجانب مشکل است.

مرجع تقلید شیعیان بیان کرد: حال که نمی‌توانیم نماز باران بخوانیم باید با خلوص نیت دعا و استغفار کنیم و از جمله چیزهایی که از صحیفه سجادیه و روایات استفاده می‌شود تاثیر صلوات در اجابت دعا است، همچنین در روایت داریم کسی که هفت مرتبه «یا ارحم الراحمین» بگوید خداوند متعال دعایش را می‌پذیرد.

آیت الله مکارم شیرازی برای نزول باران رحمت الهی همراه شاگردان درس اینگونه دعا کردند:

«اللهم انّی استغفرک من جمیع ذنوبی و اتوب الیک، استغفرک من جمیع ذنوبی و اتوب الیک، اللهم اغفرلنا ذنوبنا واستر عیوبنا وکشف عنا ما اهمّنا من امر دیننا و دنیانا. أَمن یجیب المضطر إذا دعاه ویکشف السوء(سه مرتبه) یا من یجیب المضطر اذا دعا و یکشف السوء، اللهم نحن المضطرون. استجب دعائنا و اکشف عنّا السوء و البلاء. نسئلک باسمک العظیم الأَعظم الأعز الأَجل الأکرم یا الله (ده مرتبه) یا ارحم الراحمین(هفت مرتبه) اللهم یا حمید بحق محمد یا عالی بحق علی یا فاطر بحق فاطمة و یا محسن بحق الحسن و یا قدیم الاحسان بحق الحسین وَ بحق تسعة المعصومین من اولاد الحسین.

خداوندا به این چهارده نور مقدس قسم می‌دهیم که باران‌های پر برکت و پی در پی بر این زمین‌های تشنه نازل بگردان، خداوندا برای همه کشورهای اسلامی که نیازمند به باران هستند، به‌زودی باران‌های پی در پی و خالی از هرگونه خطر نازل بفرما؛ خداوندا این زمین‌های تشنه را سیراب کن.

اللهم انزل علینا و انشر علینا رحمتک انک انت الولی الحمید، خدایا ما را دست خالی از در خانه‌ات باز مگردان. پروردگارا به حق محمد و آل محمد صلواتک علیهم اجمعین، این دعاهای ما را مستجاب بگردان. خدایا خطرات مختلف مخصوصاً خطرات زلزله را از همه مسلمین دنیا، از مردم کشور ما، برطرف بگردان. پروردگارا ما را دست خالی از در خانه‌ات بازنگردان. خداوندا تو رحیمی تو کریمی تو سزاوار ثنایی، پروردگارا به حق محمد و آل‌محمد به‌زودی این باران‌های پربرکت را بفرست. خدایا خشکسالی را برطرف بگردان. پروردگارا اگر ما مستحق لطف تو نیستیم ولی لطف تو اقتضا می‌کند که غیر مستحقین را هم مشمول عنایتت بفرمایی. بحق محمد و آله الطاهرین صلواتک علیهم اجمعین.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com