کد خبر ۵۱۳۳۰ انتشار : ۶ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۱۷
آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری؛

قم باید در همه جهات الگو باشه بخصوص در زمینه سواد آموزی

قم باید در همه جهات الگو باشد و در بحث سواد نیز باید به همین‌گونه بوده و باید تلاش بیشتری شود و حوزه علمیه هم باید در این زمینه سهم خود را ایفا کند.

  به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛  آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری، معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قمصبح امروز در دیدار مسئولان نهضت سوادآموزی استان قم که در دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد اظهار داشت: ارزش علم و دانش در مبانی دینی اسلام بر کسی پوشیده نیست و این از افتخارات دینی و اعتقادی و قرآنی ما بوده که کتاب آسمانی ما بعد از نام خدای متعال با واژه اقرأ شروع‌ شده و جایگاه خواندن و آگاهی پیدا کردن از دغدغه‌های مهم اسلام است.

 

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه بیش از 80 مورد از علم و عالم سخن گفته‌ شده گفت: ما در فرهنگ اسلامی در صدر اسلام در پایان جنگ عده‌ای از غیرمسلمانان به اسارت گرفته می‌شوند و منطق اسلام این بوده که علم باید در جامعه گسترش پیدا کند و پیامبر برای آزادی آن‌ها پیشنهاد می‌کند که دانش خود را به مسلمانان بیاموزند تا آزاد شوند.

 

وی ادامه داد: مشوق‌های مختلفی اسلام برای توسعه علم و دانش قرار داده و امام خمینی(ره) هم با اهتمام ویژه‌ای مسئله سوادآموزی را در ماه‌های اولیه انقلاب بیان فرمودند و زشت است که یک جامعه اسلامی به نداشتن سواد کافی شناخته شود.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: در این 39 سال که از انقلاب گذشته، تلاش جدی و زیادی برای سوادآموزی انجام‌شده و در قم شاهد این تلاش‌ها هستیم، اما بازهم زمانی که آمار افرادی که بی‌سواد هستیم را می‌شنویم، احساس می‌کنیم که عقب بوده و باید راه‌های راحت‌تر و بهتری و نوآوری‌هایی در این زمینه وجود داشته باشد که مسئله سوادآموزی با شتاب بیشتری انجام شود.

 

وی با بیان اینکه ورود افراد بی‌سواد به نهضت سوادآموزی باید یک امر تقریباً اجباری شود، گفت: برای این کار از هر اهرمی البته با تشویق، استفاده شود تا بی‌سوادان وارد مدارس شوند، همچنین نباید به‌گونه‌ای باشد که از کودکانی که در سن تحصیل هستند غافل شده و بعد بخواهیم آن‌ها را به کلاس‌های نهضت سوادآموزی بفرستیم.

 

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه تأکید کرد: قم باید در همه جهات الگو باشد و در بحث سواد نیز باید به همین‌گونه بوده و باید تلاش بیشتری شود و حوزه علمیه هم باید در این زمینه سهم خود را ایفا کند و طلاب باافتخار وارد میدان شده و به آموزش‌ و پرورش کمک کنند.

 

وی تصریح کرد: باید مذاکره‌ای از سوی آموزش‌ و پرورش با حوزه علمیه انجام شود و کمک‌هایی که طلاب در این زمینه می‌توانند داشته باشند، از آن‌ها بهره‌گیری شود، آموزش‌ و پرورش گام‌های خوبی برداشته و از این به بعد هم باید گام‌های بهتری برداشته شود.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com