کد خبر ۵۱۳۵۸ انتشار : ۷ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۱۹
دبیر اجرایی همایش بررسی شخصیت و اندیشه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی:

معرفی اخلاق سیاسی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مورد توجه قرار می‌گیرد

دبیر اجرایی همایش بررسی شخصیت و اندیشه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: این شخصیت با وجود ناملایمات مختلف حاضر نشد که از مدار اخلاق خارج شود به همین علت معرفی اخلاق سیاسی این فرد را مورد توجه قرار داده‌ایم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری برنا از قم، حجت‌الاسلام مهدی پورحسین امروز در همایش بررسی شخصیت و اندیشه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که در سالن همایش‌های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، با اشاره به اینکه شخصیت آیت‌الله هاشمی رفسنجاری در دو بعد مورد توجه روحانیون است، اظهار کرد: این شخصیت خدمتگذار حوزه و روحانیت بود و نزد بزرگان حوزه از جمله علامه طباطبایی، حضرت امام، محقق داماد آموزه‌های خود را فرا گرفت.

وی با بیان اینکه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دوره 40 ساله نظام اسلامی به عنوان یک مدیر موفق در ایران و جهان جلوه داشته است، اضافه کرد: این نشان می‌دهد که روحانیت می‌تواند مدیران توانمندی را همانند این شخصیت به جهان عرضه کند.

دبیر اجرایی همایش بررسی شخصیت و اندیشه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از ایجاد دفتر اندیشه‌های آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به دور از مباحث سیاسی و بدون هیچ وابستگی به نهادها یاد کرد و گفت: در این دفتر برای معرفی شخصیت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به مردم تلاش می‌کنیم.

وی با اشاره به نیاز جامعه به آموزه‌های اخلاقی عنوان کرد: آیت‌الله هاشمی به عنوان یک نمونه برجسته توانست از سیاست و اخلاق در کنار یکدیگر استفاده کند و ما تلاش می‌کنیم تا سیاست اخلاق‌مدارانه این شخصیت را معرفی کنیم؛ این شخصیت با وجود ناملایمات مختلف حاضر نشد که از مدار اخلاق خارج شود به همین علت این بعد اخلاق سیاسی این فرد را مورد توجه قرار داده‌ایم.

پورحسین با تاکید بر اینکه از فراخوان این همایش استقبال مطلوبی شده است، مطرح کرد: تا کنون تعداد کمی از مقالات را که کیفیت بیشتری داشتند، منتشر کرده‌ایم تا این مقالات مورد استفاده عموم قرار گیرد.

وی از فرهنگ قرآن و تفسیر راهنما به عنوان دستاوردهای علمی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نام برد و ادامه داد: مجموعه‌های مختلف از جمله بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، دانشگاه مفید، دانشگاه ادیان مذاهب، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، موسسه‌های نشر آثار امام خمینی(ره)، فقه‌الثقلین، اندیشه دینی معاصر، بشرا و مفتاح کرامت در راستای تکریم و معرفی این شخصیت بزرگ دینی مشارکت داشته‌اند.

 

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com