کد خبر ۵۱۴۲۴ انتشار : ۸ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۵۳

تمرین پژوهش برای دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی قم با 130 مقاله

کانون خبرنگاران نبأ: دومین همایش پژوهش های دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی قم با هدف آشنایی بیشتر دانشجویان با اصول عملی پژوهش و با دریافت 130 مقاله برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، دومین همایش پژوهش‌های دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی قم، برگزار شد.

ثقفی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی قم، در این همایش گفت: یکی از انگیزه های اصلی برگزاری همایش، تشویق و ترغیب دانشجویان است تا بتوانند در گسترش برنامه های پژوهشی فعال باشند. با برگزاری این همایش ها تلاش می کنیم تا از همین ابتدا بتوانیم دانشجویان را با مدل های همایش و ارائه تحقیقات آشنا کنیم تا در آینده بتوانند مقالات و پژوهش های بیشتری ارائه کنند.

ثقفی گفت: بیش از 130 مقاله و پژوهش به این همایش ارسال شده که 94 مقاله شامل 34 مقاله به صورت سخنرانی و 60 مقاله و پژوهش نیز به صورت پوستر ارائه خواهدشد.

عادلی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در حاشیه این همایش گفت: وضعیت پژوهش های دانشجویی نسبت به قبل بهتر شده و تعداد مقالات از نظر کیفی و کمی نیز ارتقا داشته است. البته توقع ما بیشتر از این است و این جلسات در حقیقت نوعی تمرین و گسترش کارهای پژوهشی است و کارهای پژوهشی باید روز به روز عمیق تر شوند.

عادلی افزود: باید تعداد و تنوع مراکز تحقیقاتی در دانشگاه ها بیشتر شود و دانشجویان نیز باید پژوهش ها را بر اساس حل مشکل برنامه ریزی کنند و به سمتی بروند که نوآوری و ابهام زدایی کنند.

سیدمحمدمهدی مؤذن

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com