کد خبر ۵۱۴۵۱ انتشار : ۹ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۲۱
استاندار قم:

پیام مهم 9 دی وحدت و انسجام ملی بود

استاندار قم با اشاره به حماسه نهم دی ماه گفت: پیام مهم این روز وحدت و انسجام ملی بود. این که برای مردم ما، حفظ انقلاب اسلامی و دفاع از آرمان ها و ارزش های آن از هر چیز دیگری مهم تر است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری برنا از قم، در پیام سید مهدی صادقی استاندار قم آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

''دهه بصیرت''( 9 الی 19 دی)، یادآور دو حماسه ی پرشکوه و کم نظیر در حیات نظام مقدس اسلامی است. حوادث مهم و سرنوشت سازی که در  دو مقطع حساس و متفاوت از تاریخ پرافتخار انقلاب اسلامی به وقوع پیوستند و به عنوان نقاط عطفی  در اذهان جاودانه شدند.

اولین حادثه ماندگار مربوط به 19 دی سال 56 است. روزی که اولین فریادهای ظلم ستیزی، آزادی خواهی و دفاع از ولایت در برابر هجمه های شیطانی طاغوت از شهر مقدس قم طنین انداز شد و خواب خوش رژیم سرسپرده ستمشاهی و اربابانش را آشفته کرد. خروش انقلابی و تاریخ ساز مردم مؤمن و ولایتمدار شهر قیام و شهادت در چنین روزی،هیمنه و هیبت پوسیده و پوشالی حکومتی دیکتاتور و خودکامه را در هم شکست و حرکت نهضت حضرت امام خمینی(ره) و پیروزی انقلاب اسلامی را شتابی مضاعف بخشید.

این حرکت انقلابی شکل گرفته از قم و به پیشتازی علما و روحانیت ظلم ستیز، بار دیگر نقش تاریخی، تحول آفرین و بی بدیل قم و حوزه عظیم علمیه آن به ویژه مرجعیت معظم دینی را در صیانت از دین و بقای انقلاب اسلامی بر همگان ثابت کرد و حادثه دوم مربوط به روز 9 دی است. روزی که دشمنان در نگاه راهبردی خود، انتخابات سال  88 را به عنوان یک فرصت طلایی و تهدیدی بزرگ برای براندازی نظام فرض کرده و برای بهره مندی از این فرصت، نقشه های شومی را تدارک دیده بودند اما حضور باشکوه و وحدت آفرین مردم آگاه و موقعیت شناس ایران اسلامی در صحنه دفاع از اصول و ارزش های دینی و انقلابی، امید دشمنان و بدخواهان نظام را مأیوس ساخت و برگ زرین دیگری را بر افتخارات این ملت افزود.

پیام مهم این روز وحدت و انسجام ملی بود. این که برای مردم ما، حفظ انقلاب اسلامی و دفاع از آرمان ها و ارزش های آن از هر چیز دیگری مهم تر است. پیام دیگر حماسه نهم دی، نمایش صلابت، اقتدار و قدرت نظام بود اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران با ثبات است و توطئه ها، حوادث و بحران های ساختگی دشمنان، نمی تواند خللی را در نظم و امنیت کشور داشته باشد  و به همه ثابت کرد که نظام مقدس جمهوری اسلامی به عنوان یک حاکمیت برخوردار از پشتوانه مردم آگاه و همیشه در صحنه خود، در اوج قله های عزت و افتخار قرار داشته و ملت انقلابی ایران همواره و در هر شرایطی پشتیبان نظام اسلامی و انقلاب هستند و از آن دست برنمی‌دارند.ضمن گرامیداشت این دهه مبارک و پاسداشت یاد و خاطره امام راحل و تمامی شهدای انقلاب اسلامی و حماسه آفرینان عرصه حماسه و بیداری امیدوارم ایران اسلامی به مدد خداوند  متعال و تکیه بر عنصر  وحدت و همدلی  و هوشیاری و با تأسی به آرمان های امام و رهبری، همچنان با عزت و اقتدار و بالنده و پرشتاب تر از گذشته، در مسیر پیشرفت و توسعه گام بردارد.

سید مهدی صادقی

استاندار قم

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com