کد خبر ۵۱۴۶۱ انتشار : ۹ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۹

100 هنرمند در جشنواره "شهر خوب، شهروند خوب" قم مشارکت دارند

دبیر جشنواره "شهر خوب، شهروند خوب" از مشارکت 100 هنرمند استانی در این جشنواره خبر داد.

کوروش زارعی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به استقبال مطلوب مردم قم از جشنواره شهر خوب، شهروند خوب اظهار داشت: گزارش‌هایی که از برگزاری این مردم در سطح شهر دیده می‌شود نشان از رضایت و استقبال مردم قم از این برنامه فرهنگی دارد.

وی افزود: مشارکت مردم در برپایی این جشنواره نیز مثال‌زدنی بوده که سبب انبساط خاطر قابل‌توجهی در بین شهروندان شده است، چرا که تاکنون این میزان از طرح‌های هنری و نمایشی را در شهر قم شاهد نبودیم که سبک و سیاق اجرا و طراحی آن کاملاً جدید و بدیع است.

دبیر جشنواره شهر خوب، شهروند خوب گفت: سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در سال‌های اخیر به خاطر فرهنگ‌سازی در عرصه ترافیک و آلودگی‌های هوا همکاری‌های قابل‌توجهی با هنرمندان آغاز کرده بود که این سبک اجراهای خیابانی نیز محصول همین فرهنگ‌سازی‌های عمومی در سطح معابر و خیابان‌های شهر تهران است.

زارعی رمز فرهنگ‌سازی‌های اصولی در عرصه ترافیک را درگیری تمام اقشار در زمینه آموزش دانست و تصریح کرد: نمایش‌هایی که در جشنواره شهر خوب، شهروند خوب اجرا می‌شود نمایش‌های کوتاه کمتر از 3 دقیقه‌ای بوده که در پشت خطوط عابر پیاده در سطح خیابان اجرا می‌شود که سبب درگیری تمام اقشار جامعه در عرصه فرهنگ‌سازی در زمینه ترافیک و آلودگی هوا می‌شود.

وی عنوان کرد: ازجمله ویژگی‌های مهم در برگزاری این نمایش‌ها انتقال پیام‌های آنی و به چالش کشیدن مردمی بوده که در برخی موانع مقررات قانونی را رعایت نکردند و تمامی پیام‌هایی هم که از این منظر منتقل می‌شود با خوش‌رویی و در کمال ادب است.

این هنرمند استانی تأکید کرد: فرهنگ ترافیکی مردم در زمینه‌های مختلف دارای اشتباهات فراوانی بوده که باید برای بهبود این وضعیت فرهنگ‌سازی‌های لازم را انجام داد که آموزش بستن کمربند ایمنی، کلاه ایمنی، توقف پشت خطوط عابر پیاده و آموزش فرهنگ ترافیک ازجمله اهدافی بوده که در این طرح دنبال می‌شود.

وی ادامه داد: در مجموع بالغ‌بر 100 هنرمند در برگزاری جشنواره شهر خوب، شهروند خوب با سازمان فرهنگی، هنری ورزشی شهر قم همکاری می‌کنند.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com