کد خبر ۵۱۴۷۵ انتشار : ۹ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۲۴

ضرورت رفع سریع مشکلات سرمایه‌گذاری در طرح‌های شهرداری یزد

استاندار یزد با اشاره به ضرورت رفع سریع مشکلات سرمایه‌گذاری در طرح‌های شهرداری یزد،‌گفت: اقدامات لازم برای تحقق هر چه بیشتر و بهتر مدیریت یکپارچه شهری در یزد ضروری است .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایسنا، «محمود زمانی قمی» در جریان دیدار با شهردار و اعضای شورای شهر یزد در مورد افزایش ارتباط استاندار و با شهردار و اعضای شورای شهر، اظهار کرد: دبیرخانه دائمی برای ارتباط دولت و شورای شهر در یزد تشکیل شود و به وسیله این دبیرخانه، برای بررسی مشکلات اقدامات لازم انجام شود .

وی بر بحث توسعه سرمایه گذاری در طرح‌های شهرداری یزد تاکید کرد و افزود: مرکز سرمایه‌گذاری استان یزد باید بدون درنگ و با تمام توان در اختیار شورای شهر و شهرداری باشد و زمینه ای برای توسعه سرمایه گذاری در شهر یزد فراهم شود .

استاندار یزد گفت: در صورتی که سرمایه گذاری توسط شورای شهر و شهرداری معرفی شد، مرکز سرمایه گذاری باید فورا موانعی که برای شروع این سرمایه گذاری وجود دارد را سریعا رفع کند .

این مقام مسئول تصریح کرد: این آمادگی را داریم که هر اقدامی برای تحقق مدیریت یکپارچه در شهر یزد لازم است را انجام دهیم و اختیارات خود و دستگاه ها را برای این موضوع به شورای شهر واگذار کنیم .

زمانی قمی ادامه داد: فلسفه اداره کشور و استان این است که تقسیم کار انجام شود و هیچ حساسیتی در این زمینه نباید وجود داشته باشد که فعالیت‌های ما توسط دیگر افراد برای تحقق یک هدف مهم انجام شود .

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که مصوبات شورای شهر محقق شد، آن زمان شهر یزد با تعالی و پیشرفت روبرو می شود ولی اگر این مصوبات نتواند به مرحله تحقق وارد شود، قطعا یزد هم نمی تواند موفق شود .

استاندار یزد افزود: شورای شهر هم باید تصمیمات درست، بزرگ و مناسبی بگیرد و برای پیشرفت شهر حرکت کند در این زمینه هم هیچ دستگاهی نباید احساس کند که شورای شهر رقیب آنها است .

وی با اشاره به این‌که مهاجرت اتباع بیگانه تاثیرات عجیبی بر شهر یزد گذاشته، گفت : در این زمینه باید برنامه ریزی و بررسی مناسبی صورت گیرد و به یک قانون درست در این زمینه دست پیدا کنیم .

زمانی قمی بر ضرورت ساماندهی ورودی های شهر یزد تاکید کرد و گفت : ورودی شهر یزد باید با اتقضائات امروز یزد که می خواهد جهانی باشد همخوانی داشته باشد و نباید در این زمینه به حرف ها اکتفا کنیم .

استاندار یزد ادامه داد : اماکن تاریخی یزد باید امکانات لازم برای گردشگران را داشته باشد، نباید یک گردشگر خارجی مسلمان برای گرفتن وضو با مشکل مواجه باشد، گردشگران غیرمسلمان هم باید امکاناتی که در شهر برای حضور آنها نیاز است را داشته باشند .

وی با اشاره به این‌که حمل و نقل عمومی در استان یزد باید جایگاه مناسب خود را پیدا کند خاطرنشان کرد : بحث قطارهای حومه ای الان در دنیا مرسوم است و هر کاری که لازم است در این زمینه انجام شود را حتما مورد پیگیری قرار می دهیم .

انتهای پیام

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com