کد خبر ۵۱۴۸۱ انتشار : ۹ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۸
همزمان با نهم دیماه؛

تجمع بزرگ طلاب و مردم قم در مدرسه فیضیه برگزار شد

قم - طلاب و اساتید حوزه علمیه قم همراه با اقشار مختلف مردم قم در سالروز حماسه ۹ دی با تجمع در مدرسه فیضیه قم یاد و خاطره این روز را گرامی داشتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرنگار مهر، تجمع طلاب و روحانیون و اقشار مختلف مردم قم قبل از ظهر شنبه همزمان با نهم دیماه در صحن مدرسه فیضیه قم برگزار شد.

تجمع کنندگان پوسترهایی از تصاویر مقام معظم رهبری و امام خمینی(ره) در دست داشتند که بر روی آن نوشته شده بود «مطیع امر رهبریم».

همچنین آیت الله اعرافی مدیر حوزه علمیه قم، آیت الله سید محمد سعیدی امام جمعه قم و تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) و سید مهدی صادقی استاندار قم و برخی دیگر از مسئولان نهاد های حوزوی حضور داشتند.

شعارهایی همچون «ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند»، «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر فتنه‌گر» از جمله شعارهایی بود که در این راهپیمایی توسط مردم سر داده شد.

حضور طلاب و روحانیون و اقشار مختلف مردم قم به قدری گسترده بود که نه تنها حیاط مدرسه فیضیه بلکه طبقه دوم این مدرسه نیز مملو از جمعیت بود و دامنه حضور مردم تا میدان آستانه نیز ادامه داشت.

تجمع کنندگان شعارهای مرگ بر فتنه‌گر سر دادند و از اتفاق رخ داده دیروز در قم و تجمع غیر قانونی عده‌ای معدود که شعارهای ساختار شکنانه‌ای سر می‌دادند اعلام نارضایتی کرده و از استاندار و مسئولان قم خواستند تا با این‌گونه بی‌حرمتی‌ها برخورد کنند.

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری نماینده قم در مجلس شورای اسلامی سخنران این مراسم با تحلیلی از علل وقایع فتنه ۸۸ و حمایت مردم در ۹ دی این سال به مسئولان کشور توصیه کرد تا مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را هر چه زودتر مرتفع کنند.

پس از تجمع طلاب و روحانیون در مدرسه فیضیه راهپیمایی مردم قم از میدان آستانه به سمت میدان شهدا آغاز شد و مردم در طول این مسیر شعارهای مرگ بر فتنه‌گر سر دادند و اتفاقات این روزهای اخیر را محکوم کردند.

در پایان این راهپیمایی نیز بیانیه‌ای قرائت شد که در آن مردم اعلام کردند حفظ انقلاب اسلامی اولویت خدشه ناپذیر ملت ایران است و از مسئولان نیز خواستند به مطالبات به حق مردم در زمینه رفع مشکلات گرانی و بیکاری پاسخ دهند.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com