کد خبر ۵۱۶۰۷ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۳۷
زندگینامه روحانی شهید رحمت الله بامری؛

تا دفع فتنه مامور به جنگ با دشمنان هستیم/ تحصیل معارف اهل بیت (ع) زمینه ازدواج ما شد

روحانی شهید رحمت الله بامری جزء نخستین کسانی بود که از منطقه جنوب سیستان و بلوچستان جهت تحصیل حوزوی و معارف اسلام به قم رفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دلگان پرس، زندگینامه روحانی شهید رحمت الله بامری، شهید شاخص شهرستان دلگان منتشر شده است.

روحانی شهید رحمت الله بامری فرزندمهیم درسال 1345 در روستای چاه محمد از توابع شهرستان دلگان درخانواده ای کشاورز و مستضعف به دنیا آمد.

او دوره ابتدائی را در دبستان روستا به پایان رساند و برای ادامه تحصیل دوره راهنمائی به مرکز بخش دلگان رفت.

بعد از دوره راهنمائی باهدایت حجت الاسلام سجادی وارد حوزه علمیه امام امیرالمومنین (ع) ایرانشهر شد و سپس جهت ادامه تحصیل به حوزه علمیه قم هجرت کرد، در همان جا بود که درسال 1364 با خانمی از قم ازدواج و از وی یکسال بعد صاحب دختری شد که اسم آن را فاطمه گذاشت.

معصومه ربیعی همسر روحانی شهید رحمت الله بامری می گوید: انگیزه ام از ازدواج با شهید بامری، اشتغال به تحصیل وی در معارف اهل بیت (ع) و مخصوصا استخاره ای که باقرآن گرفته بودم، بوده است.

وی ادامه داده است:« رحمت اله فقط یک همسر نبود، یک دوست و همراه و در یک کلام، تافته ای جدا بافته بود؛ از خودگذشتگی، تعهد به کار، همسر و فرزند، ادب، وقت شناسی و نظم و انضباط از او یک معلم اخلاق ساخته بود.

ربیعی می گوید: اخلاق و ادب روحانی شهید بامری مثال زدنی بود، یادم می آید آنقدر مبادی آداب و ماخوذ به حیا بود که هنگام خداحافظی از پدر و مادرم، عقب عقب از خانه بیرون می رفت و به آنها پشت نمی کرد، این شهید عواطف نابی داشت و بسیار دلسوز و مهربان بود.

همسر روحانی شهید رحمت الله بامری ادامه می دهد: با اینکه چند سالی که با هم زندگی کرده بودیم اما همچنان صمیمیت و عشق بین ما، حرف اول را می زد؛ هنوز هم با گذشت زمان غم از دست دادن او برایم تازه است و این داغ هرگز سرد نمی شود.

وی می گوید: شهید بامری دخترش فاطمه را که تازه متولد شد بود را هم عاشقانه دوست داشت و در هنگامی که ماموریت و یا جبهه بود نامه هایی سرشار از عشق و محبت برای من و فرزندم می فرستاد.

مهیم بامری پدر شهید درباره خصوصیات فرزند شهیدش گفته است: رحمت الله اخلاق پسندیده ای داشت، قرآن خوان و با خدا بود، او قرآن را نزد مادر بزرگش نازخاتون نوابی (که زنی مکتب رفته بود) قبل از دبستان فرا گرفته بود شهید همگان را سفارش به دینداری و امانت داری می کرد و همیشه سعی در ترویج دین و معارف اسلامی داشت.

رستم بامری برادر شهید بیان کرده است: شهید در فعالیت های اجتماعی گوی سبقت را از همه ربوده بود، او پایه گذار مسجدحضرت ولیعصر (عج) روستای چاه محمدبود، یادم می آید یکی از آشنایان سیگار می کشید، شهید رحمت الله به او گفت: اگرسیگار را ترک نکنی من به خانه شما نمی آیم چرا که سیگار کشیدن علاوه بر ضرر به شما موجب ناراحتی دیگران هم می شود، و این باعث شد که آن فرد سیگار را ترک کند.

در بخشی از وصیت نامه روحانی شهید رحمت الله بامری آمده است: تا دفع فتنه مامور به جنگ با دشمنان هستیم. ماموریت جنگی داریم تا قرآن بماند و با قطره قطره خون شهداء انقلاب اسلامی آبیاری شود و سپس ثمردهد. امید ما این است که از ثمره درخت انقلاب اسلامی برای گسترش دین اسلام در تمام جهان استفاده شود.

او چندین بار به جبهه های حق علیه باطل اعزام شد، این شهید در آخرین ماموریتش سوم آذر ماه 1366 در منطقه غرب کشور در اشنویه کردستان توسط گروهک تروریستی کومله به شهادت رسید.

پیکر مطهر این شهید بعد از چند روز در بهشت زهرای چاه محمد شهرستان دلگان سیستان و بلوچستان آرام گرفت.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com