کد خبر ۵۱۶۶۷ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۱۳

اجرای طرح محله سلامت در منطقه نیروگاه قم

قم - ایرنا - طرح محله سلامت با هدف تحکیم بنیان های خانواده و توسعه نشاط سلامتی، روز سه شنبه با اجرای برنامه های مختلف و کارگاه های آموزشی در راستای مقابله با آسیب های اجتماعی در منطقه نیروگاه قم اجرا شد.

رئیس اداره اجتماعی سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم در حاشیه اجرای این طرح در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح در قالب یک نمایشگاه با بیش از 20 غرفه با موضوع های مختلف از جمله ایدز، تغذیه سالم، مشاوره خانواده، مقابله با قاچاق کالا، اشتغال و کارآفرینی، صنایع دستی و محصولات خانگی، سیر تکاملی رسانه در ایران، محیط زیست و نفس پاک، جلوگیری از اعتیاد و غرفه کودک آغاز به کار کرد.
مجتبی بستانی افزود: این نمایشگاه از 12 تا 19 دی ماه پذیرای علاقه مندان است تا بتوانند از خدمات فرهنگی و اجتماعی بهره مند شوند.
وی با بیان این که در کنار این نمایشگاه، همایش ها و کارگاه های آموزشی نیز ترتیب می یابد، گفت: همایش پیشگیری از اعتیاد، تحکیم بنیان خانواده و مهارت آفرینی و روانشناسی جذب ثروت با حضور اساتید مجرب و روانشناسان در این حوزه برگزار می شود.
وی ادامه داد: همچنین کارگاه های آموزشی با عنوان شیوه های جذب فرزندان به نماز، روابط موثر همسران، روابط زناشویی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی به ویژه اعتیاد و ایدز اجرا می شود.
بستانی خاطرنشان کرد: همچنین هر روز مشاوره از ساعت 10 تا 16 در این مکان ارائه می شود تا پاسخگوی نیازهای مردمی باشیم، ضمن این که برنامه های مختلف از جمله تئاتر و نمایش خیابانی در این طرح اجرایی می شود.
وی با تاکید بر این که این طرح برای کاهش آسیب های اجتماعی اجرایی شده است گفت: باید با ابزارهای مختلف هنری و آموزشی به بیان مضرات و راهکارهای پیشگیری از آسیب های اجتماعی پرداخت تا خانواده ها با هوشیاری بیشتر به تربیت فرزندان خویش و مهارت های اجتماعی بپردازند.
نیروگاه متراکم ترین و پرجمعیت ترین منطقه قم بیش از 450 هزار تن جمعیت دارد و در غرب این شهر واقع شده است، بیشتر نقاط این منطقه قدمتی بیش از 50 سال ندارد و مهاجران از قومیت ‌های گوناگون را در خود جای داده است.
8138/ 1175 خبرنگار: فرزانه پیری ** انتشار: رضا علیمحمدی

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com