کد خبر ۵۱۷۵۷ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۰۴
رئیس هیات نجات غریق قم:

ناجیان در جریان فوت کودک قمی مقصر نبودند/قانون مقصر اصلی را معرفی می کند

رئیس هیات نجات غریق و غواصی استان قم با اشاره به آخرین وضعیت پرونده محمد طاها کودک 6 ساله قمی گفت: در جریان فوت این کودک به ‌علت غرق شدن در مجتمع تفریحی آب و تاب قم، ناجیان مقصر نبودند و دادگاه مقصر اصلی را به زودی معرفی خواهد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، اصغر اسماعیلی افزود: در زمان وقوع این حادثه، بارزسان هیات نجات و غریق استان، بررسی های خود را انجام داده و اعلام کردند، آنچه مهم است آن که مکانی که این کودک غرق شده، غیر فعال بود ولی متاسفانه اطراف آن را دیوار نکشیده بودند.


وی گفت: البته به ناجیان تذکرهای لازم داده شده که هرچند در مجموعه کاری آنها نبود ولی باید حواس آنها به جاهای دیگر هم باشد ، مجموعه آب و تاب یک مرکز تفریحی و چند منظوره است و بخشی به نام چاله فضایی دارد که در زمان غرق شدن آن کودک، تعطیل بود، ولی به دلیل باز بودن محدوده آن، کودک دچار مشکل شده و منجر به فوت وی شد.


اسماعیلی بیان داشت: خانواده این کودک به دادگاه شکایت کردند، دادگاه نیز بعد از بررسی و کارشناسی دقیق، مقصر اصلی را معرفی می کند، ضمن این که هیات نجات و غریق نیز به عنوان متولی، پیگیر قضایا می باشد که اگر خطای انسانی بود برخورد کنیم ، وقتی یک مجموعه غیر فعال باشد ولی اطراف آن برای دسترسی کودکان محدود نباشد نشانگر آن است که مدیریت خوبی انجام نشده است.


وی از فعالیت 22 ناجی نجات غریق در مجموعه آب و تاب قم خبر داد و گفت :حادثه غرق شدن این کودک در جایی اتفاق افتاده که خارج از ماموریت این افراد بود ، ما بیش از 250 ناجی در 25 استخر فعال استان قم داریم که روزانه از وقوع اتفاق های زیادی جلوگیری می کنند ؛ اگر استخر و یا هر مجموعه ای قصوری انجام داده باید با قاطعیت برخورد شود که از مشکلات دیگر جلوگیری شود.


محمد طاها کودک 6 ساله قمی، 2 هفته پیش به دلیل غرق شدن در مجتمع تفریحی آب و تاب قم دچار مرگ مغزی شد.


پس از اعلام مرگ مغزی توسط پزشکان معالج و تایید مرگ مغزی این کودک توسط تیم تاییدکننده مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی قم و برگزاری چندین جلسه با خانواده داغدار و اخذ رضایت از این خانواده، محمد طاها جهت اهدای عضو به بیمارستان شریعتی تهران اعزام شد و ارگان‌های حیاتی این کودک به کودکان بیمار و نیازمند در لیست پیوند وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پیوند شد.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com