کد خبر ۵۱۹۳۸ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۵۳
عضو هیأت رئیسه مجمع اساتید انقلابی حوزه علمیه:

روحانیون درد مردم را درک می‌کنند/ تحریم‌های اقتصادی از دل فتنه 88 بیرون آمد

عضو هیأت رئیسه مجمع اساتید انقلابی حوزه علمیه گفت: مردم باید که بدانند حوزه علمیه قم به عنوان نماد دین و روحانیت به عنوان حاملان دین زیر سایه تربیت مرجعیت برای مردم دغدغه دارند و درد آنها را درک می‌کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ولی‌الله لونی‌الیگودرزی امشب در تجمع خودجوش اساتید، طلاب و مردم قم به منظور حمایت از اصلاح اقتصادی و اقتصاد مقاومتی که با حضور آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در مسجد امیرالمؤمنین (ع) برگزار شد، با اشاره به اغتشاشات اخیر برخی از فتنه‌گران در برخی نقاط کشور اظهار کرد: دشمن مشکلات کشور را متوجه حوزه و دین دانسته و به دنبال این بود که انتقامی از حوزه و دین بگیرد اما نتوانست به نتیجه برسد.

وی با تأکید بر اینکه در فتنه 88 دشمن برای تضعیف نظام اسلامی فعالیت‌های بسیاری را دنبال کرد، اضافه کرد: رهبر انقلاب اسلامی موضوع آشتی ملی را و مرزبندی‌ها را مشخص کردند اما برخی به آشتی ملی رهبری تن ندادند به همین علت کشور هفت ماه درگیر مشکلات مختلف شد.

عضو هیأت رئیسه مجمع اساتید انقلابی حوزه علمیه قم با بیان اینکه تحریم‌های اقتصادی از دل فتنه 88 بیرون آمد، گفت: سکوت رضایتمند برخی از افراد بعد از انتخابات سال 88 نشان داد که می‌توان از داخل ظرفیتی را به نفع دشمن مدیریت کرد.

وی خاطرنشان کرد: اکنون که جبهه مقاومت در منطقه به پیروزی رسیده و حوزه شیعه توانسته به میدان وارد شود و با کمک اهل سنت در مقابل تکفیر ایستادگی کند، می‌توانستیم به ظرفیت‌های جدیدی برسیم اما حرکت فتنه از بیرون و درون، پیروزی جبهه مقاومت را به کام ملت تلخ کرد.

لونی‌الیگودرزی با طرح این سؤال که چرا مسؤولان جشنی برای مقاومت نگرفتند، مطرح کرد: خط فکری دشمن امروزه هدفمند و دارای راهبردهای عمیق کار شده است و در داخل نیز برخی با گرایش به بیرون و استکبار به دنبال هدایت جامعه به سمت اهداف دشمن هستند، برجام‌های آینده این هدف را در نظر گرفته چراکه در حوزه اقتصاد نیز به بیرون امید دارند، هر چند با تعامل با دیگر کشورها مشکلی نداریم اما با این عملکرد دشمن نمی‌توان به نتیجه رسید.

وی با تأکید بر اینکه ایران اسلامی با استفاده از ظرفیت‌های داخلی توانسته در عرصه هسته‌ای، موشکی و سلول‌های بنیادی به نتایج مطلوبی برسد، عنوان کرد: در عرصه اقتصاد به صورت مستمر گزارش و آمار شنیده می‌شود اما این آمارها و گزارش‌ها با حقایق قابل مقایسه نیست.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم ادامه داد: چرخش سانتریفیوژ همراه با چرخش چرخه اقتصاد شعار مطلوبی بود به همین علت سبب رأی جمع کردن شد اما اکنون وضعیت این دو چرخه به خوبی قابل مشاهده است.

وی خاطرنشان کرد: در عرصه هسته‌ای سکه و طلا را از ما گرفتند و چند پفک‌نمکی را به مسؤولان دادند اما باز هم رژیم صهیونیستی و غرب گفتند که می‌توانستیم همین اندازه نیز به ایران امتیاز ندهیم به همین علت برخی در میدان حضور یافته و گفتند که به پیروزی رسیده‌ایم درحالی که این امتیازات در مقابل داده‌های نظام اسلامی هیچ است.

لونی‌الیگودرزی اضافه کرد: اکنون در فضایی هستیم که اگر عنایت رهبری، حضور مراجع تقلید و همراهی مردم نبود شاهد وضعیت مطلوبی در کشور نبودیم؛ انتظار از رئیس جمهور، قوه‌های مقننه و قضاییه و ارکان مختلف نظام این است که پشت سر رهبر انقلاب اسلامی برای رفع مشکلات اقتصادی حرکت کنند.

وی با تأکید بر اینکه همگان باید نسبت به ظرفیت‌های داخلی نگاهی ویژه داشته باشیم، گفت: همانطور که در عرصه‌های مختلف توانسته به پیروزی برسیم باید بتوانیم در عرصه اقتصادی و خودروسازی نیز به نتایج مورد نظر برسیم.

استاد حوزه علمیه به فضاهای مجازی به عنوان یکی از مشکلات اصلی کشور نام برد و گفت: باید نسبت به استفاده از استعدادهای داخلی در این عرصه توجه کنیم؛ امروزه مرکز تبلیغ در اختیار خارجی‌هاست و فضای اینترنت کشور را به آن‌ها واگذار کرده و نتوانسته عملکرد مطلوبی در مدیریت این فضاها داشته باشیم.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com