کد خبر ۵۱۹۴۱ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۴۰

60 درصد افراد دستگیرشده آشوب‌ها در قم سابقه شرارت دارند

استاندار قم گفت: بیش از 60 درصد افراد دستگیرشده در حوادث اخیر در قم دارای سابقه‌های شرارتی بوده که مشخص می‌کند اهداف دیگری از آشوبگری‌های اخیر داشته و وابستگی‌های دیگری در آن‌ها وجود دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، سید مهدی صادقی در پنجمین جلسه شورای اداری استان قم که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: تعامل بین دستگاه‌های مختلف استان در حل و رفع مشکلات موجود در استان قم بسیار ضروری و موردنیاز است.

وی معضل آسانسورهای غیراستاندارد در برخی ادارات دولتی استان را مورد توجه قرار داد و افزود: مایه تأسف بوده که برخی از دستگاه‌های دولتی که باید الگو و نمونه در استان باشند از آسانسورهایی استفاده می‌کنند که یا استاندارد یا از طریق نصاب‌های قانونی جانمایی نشده است.

استاندار قم با اشاره به‌ قرار داشتن در دهه بصیرت گفت: در این دهه بزرگ و ارزشمند کنگره یک هزار شهید روحانی در استان قم در حال برگزاری بوده که امری بسیار ارزنده و قابل‌توجه است که امسال سال نخست برگزاری آن است.

صادقی با تبریک و گرامیداشت قیام تاریخی مردم قم در 19 دی سال 56 تصریح کرد: در آستانه 19 دی‌ماه و  ورود به دهه چهارم انقلاب باید تجربه خوبی و مناسبی از تجربه‌های قبل پیدا کرد، امید می‌رود در این زمینه نیز به کمال و پختگی‌های لازم دست پیدا کرد.

وی با تأکید بر دیدار سالانه مردم قم با مقام معظم رهبری در 19 دی عنوان کرد: امسال نیز مانند سال‌های گذشته مردم شریف قم در 19 دی‌ماه به دیدار رهبری انقلاب خواهند رفت که با توجه به شرایط  موجود در کشور از اهمیت دوچندانی برخوردار است. 

استاندار قم با انتقاد از برخی حرکت‌های ناشایست در روزهای گذشته تأکید کرد: اخیراً حرکاتی را در کشور شاهد بودیم که از یک مطالبه به‌حق مردم در زمینه‌های معیشتی و گرانی برخاسته بود که موجب برخی سوءاستفاده‌های سرویس‌های خارجی شده که توسط برخی عناصر نادان نیز اجرا شد.

صادقی ادامه داد: با هوشیاری و دقت نظر تمام دستگاه‌های مسئول اعتراض‌های موجود در قم به‌درستی کنترل و هدایت شد و مشکل خاصی در این زمینه در استان قم در قالب‌های غیر رایج ایجاد نشد.

وی خاطرنشان کرد: بیش از 60 درصد افراد دستگیرشده در حوادث اخیر در قم دارای سابقه‌های شرارتی بوده که مشخص می‌کند اهداف دیگری از آشوبگری‌های اخیر داشته و وابستگی‌های دیگری در آن‌ها وجود دارد.

استاندار قم با تقدیر از دستگاه‌های مسئول استان در کنترل و هدایت صحیح اعتراض‌های مردمی در روزهای اخیر ابراز کرد: سرویس‌های بیگانه ب اهدفگذاری مطالبات مردمی این حرکت را دنبال کردند، با اشراف درستی که در استان وجود داشت مواردی که می‌توانست مشکل‌آفرین شود کنترل و مدیریت شد.

صادقی با تأکید بر توطئه‌ها و نقشه‌های دشمنان قسم‌خورده انقلاب اسلامی در به آشوب کشیدن کشور در روزهای اخیر تصریح کرد: متأسفانه برخی حرکت‌های انجام‌شده برخلاف مصلحت‌های ملی بوده که نوعاً نیز از سر ناآگاهی برخی صورت می‌گیرد و دشمنان نیز امروز آشکارا و صریحاً به حمایت از اعتراض‌های مردمی پا به میدان عمل گذاشتند.

وی شرایط ویژه کشور و منطقه را موردتوجه قرار داد و افزود:باید تمام اتفاقات و حوادثی که در استان و کشور به وقوع می‌پیوند بر مبنای منافع و مصلحت‌های ملی بوده و از این طریق و راه خارج نشود.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com