کد خبر ۵۱۹۸۳ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۲

آیت‌الله علوی گرگانی: فرهنگ‌سازی و تعلیم بهترین راه‌حل کاهش تصادفات است

مرجع تقلید شیعیان گفت: سطح فرهنگ جامعه باید بالاتر برده شود و هرچه فرهنگ بالاتر رفته تصادفات کاهش پیدا می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله سیدمحمدعلی علوی‌گرگانی صبح امروز در دیدار مجریان و فعالان جشنواره نمایشی "شهر خوب، شهروند خوب" که با همکاری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری و پلیس راهنمایی و رانندگی قم در حال برگزاری است، اظهار داشت: مسئولیتی که شما در این رابطه دارید، تأمین امنیت اجتماعی بوده که امنیت را برای جامعه فراهم می‌آورد.

مرجع تقلید شیعیان گفت: باید آفات و موانعی را که سر راه بشر قرارگرفته برطرف کنیم و هدف شما در این زمینه مقدس است، بعضی چیزهایی که در کشور ما و به‌ویژه در شهر مقدس قم مبتلابه آن هستیم، چاره‌ای جز همت مسئولان کشوری ندارد.

وی وضعیت خیابان‌ها را یکی از این مسائل دانست و ادامه داد: عرض خیابان‌ها در کشورهای خارجی بسیار بیشتر از ایران است، اگر چنین خیابان‌هایی در شهرها داشتیم خیلی راحت می‌توانستیم تصمیم‌گیری کنیم.

آیت‌الله علوی گرگانی تصریح کرد: حضور دوچرخه و موتورسیکلت در خیابان، امری اشتباه است و باید برای آن‌ها خط معینی مشخص شود تا تداخل به وجود نیاید.

استاد برجسته حوزه علمیه افزود: بخش زیادی از تصادفات مربوط به حرکات نمایشی موتورسیکلت‌ها در میان خودروهاست، اگر امکانات ایجاب می‌کرد و خیابان‌ها عریض و طویل بود، وضع خیلی بهتر می‌شد، اما چاره‌ای نیست و در این خیابان‌های تنگ و باریک قم کار دیگری نمی‌توان انجام داد.

وی به راه‌حل دوم اشاره و خاطرنشان کرد: باید به مردم تعلیم و تربیت دهیم و آن‌ها را متوجه کنیم که به چه شکل رفت‌وآمد داشته باشند، سطح فرهنگ جامعه باید بالاتر برده شود و هرچه فرهنگ بالاتر رود، تصادفات کاهش پیدا می‌کند.

مرجع تقلید شیعیان اظهار داشت: تذکر شخصیت‌ها در فرهنگ‌سازی خیلی اثرگذار است، تذکرات بنده، شما و مسئولان کشوری در راستای هدایت، ارشاد و تعالی فرهنگ مردم، قطعاً اثر دارد و باید در همین زمینه کمک کنیم و سطح فرهنگ مردم را بالابرده تا تصادفات کم‌تر شود.

آیت‌الله علوی گرگانی تصریح کرد: متأسفانه بیشتر تصادفات مربوط به قشر جوان است که روحیه جوانی دارند، باید آن‌ها را هدایت کرد تا در جای مشخص این حرکات انجام شود، هدف ما باید خدمت به مردم، اصلاح جامعه و امنیت جانی مردم باشد، یک اشتباه کوچک، ممکن است سال‌ها افسوس و پشیمانی به دنبال داشته باشد، این فعالیت شما کار خیلی خوبی است و آن را تأیید می‌کنیم.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com