کد خبر ۵۱۹۹۰ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۱۵
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم مطرح کرد

وجود 71 هزار پروژه نیمه تمام در کشور/700 پروژه سهم استان قم

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم گفت: 71 هزار پروژه در کشور و 700 پروژه نیمه تمام در استان قم وجود دارد و دولت به دنبال تکمیل این پروژه‌ها با استفاده از مشارکت بخش خصوصی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری برنا از قم، سید حسن رضوی در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان قم که در تالار امام جواد(ع) در ساختمان استانداری قم برگزار شد، با اشاره به ویژگی‌های بودجه 97 اظهار کرد: این بودجه یک اصلاح ساختاری در تدوین بودجه به وجود آورده است و شفافیت و انضباط بیشتری در بودجه 97 وجود دارد، همچنین این بودجه به دنبال تمرکززدایی است.

وی ادامه داد: اولویت‌های برنامه ششم توسعه، آب، ساماندهی پسماندها، حمل و نقل ریلی، حمل و نقل عمومی، تقویت بنیه دفاعی و توسعه سواحل مکران است، در تدوین بودجه 97 توجه ویژه ای به این اولویت‌ها شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم افزود: سال آینده براساس پیش‌بینی‌ها باید 980 هزار شغل در کشور به وجود بیاید و دستگاه‌های اجرایی باید توجه ویژه ای به بخش تولید و اشتغال داشته باشند.

رضوی، توجه ویژه به عدالت اجتماعی را رویکرد بودجه 97 دانست و تصریح کرد: دولت در برنامه ششم توسعه به دنبال حذف فقر مطلق است، در این راستا مستمری مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی افزایش پیدا کرد.

وی ادامه داد: در 340 ردیف ملی بودجه 97، بودجه ریزی براساس عملکرد می‌شود، همچنین در بودجه سال آینده، 199 ردیف بودجه متفرقه حذف شد تا انضباط مالی بیشتر شود، سهم اعتبارات متفرقه از 20 درصد در سال‌های گذشته به 11.7 درصد در بودجه سال 97 رسید.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم افزود: بودجه نهادهایی همچون آموزش‌وپرورش و بنیاد شهید براساس پیشنهاد دولت از ردیف بودجه ملی به ردیف بودجه استانی انتقال داده می‌شود.

رضوی با اشاره به سهم اعتبارات سرمایه ای استان‌ها در بودجه 97 اظهار کرد: براساس پیشنهاد دولت سهم این اعتبارات به 30 درصد افزایش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: باید بسترسازی لازم برای اجرای طرح اشتغال فراگیر در استان قم صورت بگیرد، دولت به دنبال ایجاد اشتغال در بخش‌های مختلف است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم افزود: 71 هزار پروژه ناتمام در کشور و 700 پروژه نیمه تمام در استان قم وجود دارد و دولت به دنبال تکمیل این پروژه‌ها با استفاده از مشارکت بخش خصوصی است، در بودجه سال آینده 68 هزار میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام پیش بینی شده که سهم دولت از این اعتبارات تنها 15 هزار میلیارد تومان است.

رضوی، حذف فقر مطلق را هدف دولت دانست و تصریح کرد: دولت می‌خواهد با حذف یارانه افراد ثروتمند، این اعتبارات را به برنامه حذف فقر و بخش سلامت هدایت کند و بتواند خدمات بهتری را در زمینه درمان به مردم ارائه بدهد.

وی ادامه داد: اکنون 76 میلیون نفر در کشور یارانه می‌گیرند که براساس پیشنهاد دولت یارانه 34 میلیون نفر قطع خواهد شد تا در نهایت 42 میلیون نفر در کشور یارانه بگیرند، البته ممکن است که اعداد و ارقام در این زمینه در مجلس شورای اسلامی تغییر کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم در پایان خاطرنشان کرد: دولت در سال آینده 10 درصد حقوق کارمندان و بازنشستگان را افزایش می‌دهد، اما در سال 97 رشد اعتبارات هزینه ای دولت حدود 5 درصد است.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com