کد خبر ۵۱۹۹۹ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۴۶

تولیت حرم حضرت معصومه: منشاء منازعه دشمن با روحانیان، دنیا طلبی است

قم- ایرنا - تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به هجمه های صورت گرفته علیه روحانیت و حوزه های علمیه گفت: منازعه دشمن با روحانیان که در مسیر انبیاء و پیشوایان دینی حرکت می کنند، ناشی از دنیا طلبی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایرنا، آیت الله سید محمد سعیدی روز یکشنبه در «آیین میثاق نیروهای مسلح با شهیدان روحانی» از سلسله برنامه های نخستین کنگره یک هزار شهید روحانی قم، در حسینیه ثارالله سپاه علی بن ابیطالب(ع) قم اظهار داشت: ورثه راه و رسالت انبیاء و اوصیاء بودن مهمترین خصلت و ویژگی روحانیت است.
وی افزود: علت این که در طول تاریخ کفار و مستکبران با روحانیان مخالفت کردند، این بوده که کفار بین 2 گزینه دنیا و آخرت، دنیا را انتخاب کردند.
وی اضافه کرد: کسی که همین عملکرد و رویکرد معاندانه و کافرانه را دنبال می کند، به هیچ وجه نمی تواند ایستادگی روحانیت در برابر دنیا و شهوات نفسانی را تحمل کند.
سعیدی اضافه کرد: ولی متدینان این گونه نیستند و در برابر زیاده خواهی های دشمن می ایستند و در این مسیر نیز باکی از کسی ندارند.
وی، دشمنی دشمنان را با اصل و ریشه روحانیت یعنی امام زمان (عج) دانست و افزود: نیروهای آمریکایی پس از اشغال عراق وقتی یک طلبه را دستگیر کردند، در بازجویی اولین سوالی که از او پرسیدند این بود که محل اقامت امام زمان(عج) کجا است.؟
امام جمعه موقت قم در بخش دیگری از سخنان خود تنها راه حل مشکلات کشور را حرکت در مسیر رهبر معظم انقلاب و پیروی از منویات معظم له برشمرد و تصریح کرد: رهبری با مطرح کردن موضوع اقتصاد مقاومتی کلید حل مشکلات کشور را نشان دادند و باید شکرگذار چنین نعمتی باشیم و همه مردم و مسئولان پیرو منویات ایشان باشند.
سعیدی همچنین با اشاره به کنگره یک هزار شهید روحانی قم، افزود: یکی ازبرکت های این کنگره این باشد که به برکت خون شهیدان تلاش کنیم، آنچه که مدظر آنها بوده را جامه عمل بپوشانیم.
کنگره یک هزار شهید روحانی قم از نخستین روز دهه بصیرت آغاز شده و با دیدار جمعی از طلبه ها، فضلا و قشرهای مختلف مردم این استان با رهبر معظم انقلاب در 19 دی ماه به پایان می رسد.
در روز نهم دی ماه سال 88 مردم تهران و سایر استان های کشور در اعتراض به فتنه ایجاد شده پس از انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری به خیابان ها آمدند و شکوه بصیرت و حضور حماسی خود را در دفاع از نظام و انقلاب به نمایش گذاشتند؛ نهم دی ماه از آن پس به نام روز میثاق امت با ولایت و از نهم تا 19 دی ماه به نام دهه بصیرت نامگذاری شد.
7403/ 1175 خبرنگار: محسن آقاگلی ** انتشار: رضا علیمحمدی

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com