کد خبر ۵۲۰۳۱ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۵۱
استاندار قم:

افزایش آگاهی جوانان از تکرار آشوب‌های اخیر جلوگیری می‌کند

قم - استاندار قم گفت: هر اندازه جوانان از علت آشوب‌های اخیر آگاهی داشته باشند کمتر شاهد چنین حوادثی در آینده خواهیم بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرنگار مهر، سید مهدی صادقی در جلسه شورای اداری استان قم که غروب یکشنبه در تالار معصومیه فرمانداری قم برگزار شد، اظهار داشت: ما باید در جهت اهداف و برنامه‌های نظام کوشش کنیم از کار جناحی و گروهی خاص پرهیز کنیم و تا زمانی که نگرش ما تغییر نکند توفیقی حاصل نمی‌شود.

وی با اشاره به توصیه‌های مقام معظم رهبری به عموم مردم، افزود: این خواسته‌ها چیزی نیست که به یک جریان یا جناح عنوان شود این خطاب به همه است. اگر درست رفتار نکنیم شاهد خواهیم بود که مدتی بعد در همان نقطه که بودیم هستیم و حرکت اثربخشی نخواهیم داشت.

استاندار قم در ادامه با اشاره به نگاه عموم مردم به آشوبگران، افزود: فرض برخی این است که دولت همیشه باید پاسخگو باشد. این درست نیست. هرکسی در جهت ایفای نقش خود باید پاسخگو باشد و هر کسی باید به ابلاغ مقام معظم رهبری عمل کند.

دولت در جریانان اخیر مقصر نیست

وی افزود: طی روزهای گذشته شاهد حرکاتی بودیم که به نوعی انگشت سؤال و اتهام به سمت دولت شد. این درست نیست و باید درک درستی از این مسیر داشته باشیم و بدانیم وظیفه ما چیست.

صادقی در این باره ادامه داد: دولت یکی از اجزای نظام است که در چارچوب خود قرار دارد. آشوبگری هزینه‌هایی برای کشور و استان ایجاد می‌کند که باید سنجیده‌تر عمل کنیم و حفظ منافع ملی را در نظر بگیریم.

وی با بیان این که عده‌ای همچنان مطالبه‌گر و عده‌ای پاسخگو هستند، افزود: در این مسیر نباید نقش‌ها گم شود. عده‌ای که در حاکمیت نقش دارند به درستی اقدامات خود را انجام دادند و در استان قم همفکری و هم افزایی در نیروهای امنیتی و دستگاه‌ها ایجاد شد به طوری که مشکلی که در جاهای دیگر بود در قم به وجود نیامد.

اشتغال فراگیر و تولید در اولویت برنامه دستگاه‌ها قرار گیرد

استاندار قم در ادامه سخنانش با بیان این که مدیریت متمرکز و عاقلانه در قم از رخ دادن اتفاقات دیگری جلوگیری کرد، اظهار داشت: هر کدام از دستگاه‌ها نسبت به موضوع اشتغال فراگیر و تولید باید کار کنند.

وی با بیان اینکه افزایش آگاهی جوانان از تکرار حوادث در آینده جلوگیری می‌کند، افزود: هنگامی که وضعیت دستگیرشدگان را تحلیل می‌کنیم که چه چیزی موجب این اتفافات شد، عدم آگاهی درست و تحریک سرویس‌های بیگانه را در لابه لای این جریان‌ها مشاهده می‌کنیم.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com