کد خبر ۵۲۰۶۲ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۴۰
آیت الله نوری همدانی:

نيروی انتظامی بازوی توانمند انقلاب اسلامی است

حضرت آيت الله العظمي نوری همدانی از مراجع معظم تقلید با بيان اين که کار نيروي انتظامي از درخشندگی کامل برخوردار بوده و عبادت محسوب مي شود، گفت: قوای نظامی بازوی انقلاب اسلامی بوده و اسلام نقش قابل‌تقدیری را برای قوای انتظامی و نیروهای حافظ امنیت کشور قائل است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، معظم له ظهر امروز در دیدار سردار "مجتبایی" فرمانده انتظامي استان قم و جمعی از اعضای برگزارکننده کنگره قرآنی پليس قم، با بيان اين که قوای انتظامی در حوادث اخیر با الهام‌گیری از تعالیم اسلامی اقدامات بسیار ارزنده‌ای را انجام داد، اظهارداشت: قواي نظامي بازوي انقلاب اسلامي بوده و اسلام نقش قابل‌تقدیری را برای قوای انتظامی و نیروهای حافظ امنیت کشور قائل است.

وی افزود: جریان‌های اخیر در کشور را باید به‌درستی تبیین و تحلیل کرد، این جریان در ابتدا از مطالبه بحق مردم شروع اما تعدادي فرصت طلب از اين وضعيت سو استفاده کرده و درصدد تخريب ارزش ها و مقدسات اسلامي برآمدند که با هوشياري و اتحاد ملت توطئه هاي آن ها خنثي شد.

مرجع تقلید شیعیان با بيان اين که اجرا شدن اقتصاد مقاومتی باعث مي شود تا بسیاری از مشکلات حل شود، گفت: مردم از مسئولان انتظار دارند تا با اجرايي کردن اقتصاد مقاوتي مشکلات زندگي شان کمتر شود.

استاد برجسته سطوح عالي حوزه علمیه با تأکید بر ضرورت هوشیاری مردم در برابر توطئه‌های دشمنان، تصریح کرد: دشمن از مطالبات به‌حق مردم در رسیدن به خواسته‌های به‌حق سوءاستفاده کرد، در این عرصه تمام دشمنان انقلاب اسلامی دست‌به‌کار شده و درصدد رسیدن به اهداف تعیین‌شده بودند که حرکت خودجوش و انقلابی مردم سبب شد تا این توطئه از بین برود.

وی تأکیدکرد: دشمنان هنوز به عمق نظام ولایی پی نبرده‌ند، هیچ قدرتی در دنیا توان و قدرت مردمی موجود در نظام ولایی را ندارد و آن‌ها نمی‌توانند با این قبیل اقدامات با نظام اسلامی مقابله کنند.

معظم له در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اين که کار نيروي انتظامي از درخشندگي کامل برخوردار بوده و عبادت محسوب مي شود، برگزاری کنگره قرآنی در نیروی انتظامی را مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: مسئله قرآن کریم در نیروی انتظامی‌ ارزنده بوده که باید تداوم داشته باشد، برنامه‌های انجام‌شده در این زمینه با قدرت و دقت بیشتری ادامه داشته باشد، باید در کنار داشتن حافظان و قاریان فراوان قرآن کریم این ظرفیت‌های موجود را برای پاسخگویی به شبهه‌افکنان به دنیا نشان داد.

سردار "مجتبایی" فرمانده انتظامي استان قم نيز در سخناني برگزاری سه دوره کنگره قرآنی نیروی انتظامی را موردتوجه قرارداد و افزود: در طول سه سال گذشته سه دوره کنگره قرآنی در نیروی انتظامی قم برگزارشده که هرسال نیز شاهد رونق و افزایش شرکت‌کنندگان در اين کنگره ازنظر کمی و کیفی هستیم.

وي با اشاره به استقبال قابل‌توجه پليس قم در چهارمین کنگره قرآنی اين فرماندهي گفت: درمجموع1650 نفر حافظ قرآن کریم در سطوح مختلف از اعضا، کارکنان و خانواده‌های نیروی انتظامی قم برای حضور نهایی در این کنگره قبول شدند، همچنین 11 نفر حافظ کل قرآن کریم نیز در اين فرماندهي مشغول به خدمت هستند.

سردار مجتبایی بابیان اهداف برگزاری چهارمین کنگره قرآنی نیروی انتظامی عنوان کرد: انس و آشنایی با مفاهیم و پیام‌های قرآن کریم تأثیر ویژه و برجسته‌ای در زندگی شخصی و کاری کارکنان این نهاد دارد که آثار خود را در مأموریت‌ها و حوادث دیگری که به وقوع می‌پیوند به‌خوبی نشان داده است.

فرمانده انتظامي استان قم ادامه داد: فرماندهي انتظامی استان قم ازنظر برنامه‌های قرآنی در طراز نخست کشور قرار دارد، با انس و الفت بیشتر کارکنان پليس قم با قرآن و دیگر برنامه‌های ارزشی هرسال شاهد کاهش جرايم و تخلفات بوده که برگزاری کنگره قرآنی در این‌ بین نقش مهم و برجسته‌ای داشته است.


شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com