کد خبر ۵۲۰۹۶ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۸
وزير اطلاعات در جلسه شورای اداری استان قم مطرح کرد

سیاسی و امنیتی کردن نارضایتی‌ها از اهداف دشمنان است

حجت الاسلام والمسلمین سید محمود علوی سیاسی و امنیتی کردن نارضایتی‌ها را از دیگر اهداف دشمنان در ماجرای اخیر برشمرد و گفت: عناصر ضدانقلاب و معاند در فراخوان‌های خود برنامه ریزی خاصی را برای عمومی کردن اغتشاشات و تجمعات داشتند که با هوشیاری عوامل امنیتی و اطلاعاتی این توطئه خنثی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از مرکز خبر حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود علوی در جلسه شورای اداری استان قم طی سخنانی به تشریح علل و زمینه‌های اتفاقات اخیر کشور پرداخت.

وی با بیان اینکه حوادث تلخ روزهای گذشته نیاز به آسیب شناسی دارد اظهار کرد: باید با نگاه کارشناسانه، غیر متعصبانه، واقع بینانه و فراجناحی ریشه‌ها و علل این اتفاقات را شناسایی و در مسیر پیشگیری و جلوگیری از تکرار آنها در آینده گام برداشت.

وزیر اطلاعات درس آموزی از حوادث و بحران‌ها را از آموزه‌های مورد تاکید در دین و شرط موفقیت در امور دانست و افزود: با نگاه ژرف و واقع بین می‌توان به ریشه یابی حوادث اخیر پرداخت و از آنها عبرت گرفت.

وی به استراتژی دشمنان و معاندین در آشوب‌های دی ماه اشاره و بیان کرد: دشمن با آگاهی نسبت به مسائل و مشکلات کشور از مدت‌ها قبل اوضاع را به دقت رصد کرده و در صدد دامن زدن به نارضایتی‌ها و تشدید آنها بود.

وزیراطلاعات تسری دامنه نارضایتی‌ها به گروه‌ها و طبقات مختلف اجتماعی را راهبرد دوم دشمن عنوان و تصریح کرد: دشمن به دنبال این بود که دامنه اعتراضات گسترش یافته و به قشر خاصی بسنده نشود.

علوی،  سیاسی و امنیتی کردن نارضایتی‌ها را از دیگر اهداف دشمنان در ماجرای اخیر برشمرد و گفت: عناصر ضدانقلاب و معاند در فراخوان‌های خود برنامه ریزی خاصی را برای عمومی کردن اغتشاشات و تجمعات داشتند که با هوشیاری عوامل امنیتی و اطلاعاتی این توطئه خنثی شد.

وی مدیریت مطلوب بحران اخیر را مرهون هماهنگی خوب بین نهادهای درگیر دانست و افزود: همه دستگاه‌ها اعم از شورای عالی امنیت ملی، وزارت کشور، ناجا، سپاه و بسیج با همدلی و هم افزایی خوبی در عرصه مدیریت بحران به میدان آمدند.

وزیر اطلاعات با تاکید بر حفظ اتحاد و همدلی و هشیاری در دوران پس از این وقایع گفت: اگرچه این مسئله در کف خیابان خاتمه یافته است اما باید مراقب تبعات و التهابات موجود در جامعه بود.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com