کد خبر ۵۲۱۳۲ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۱۶
نامه سرگشاده جمعی از طلاب و اساتید حوزه علمیه قم به وزیر ارتباطات

تا کی باید شاهد باشیم که پهنای باند کشور در اختیار شبکه پیام‌رسان دشمن قرار گیرد؟!




جمعی از طلاب و اساتید حوزه علمیه قم در نامه‌ای سرگشاده خطاب به وزیر ارتباطات خواستار حل معضل شبکه‌های پیام‌رسان شدند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از فارس، در این نامه آمده است:
جناب آقای وزیر به شما تبریک می‌گوییم که برخلاف بسیاری از مسئولان، از فرهنگ «عذرخواهی» برخوردارید، اما جناب آقای وزیر! آیا فکر نمی‌کنید که امور مهم‌تری را در لیست عذرخواهیِ خویش، فراموش کرده‌اید؟ چرا از مردمان بسیاری که به دلیل عدم توسعه شبکه‌ پیام‌رسانِ استانداردِ داخلی متضرر گشته‌اند، عذرخواهی نمی‌کنید؟ آیا واجب‌تر نبود که برای واردکردن شبکه پیام‌رسانِ خارجی و صهیونیستیِ «تلگرام» و آلوده‌ ساختن تمام منافذ اطلاعاتی کشور عذرخواهی کنید؟
جناب آقای وزیر! در این سال‌های آلودگیِ کشور به پیام‌رسان‌های خارجی، همچون تلگرام، بسیاری از خانواده‌ها از هم گسست! بسیاری آبروی خود را از دست دادند و برخی بی‌آبرویی را تاب نیاورده، دست‌ به خودکشی زدند! پلیس فتا و قوه قضائیه با پرونده‌های بسیاری روبه‌رو هستند که به دلیل عدم‌ همکاریِ گردانندگانِ تلگرام، حقوقشان پایمال‌شده، آبرویشان هتک شده و اموالشان طعمه باج‌خواهی گشته است.
 جناب آقای وزیر! آیا وقت آن نرسیده است که از خیرِ دشمن ناامید شویم. مگر می‌توان از دشمن توقع داشت که برای رضای خدا موش بگیرد؟ تا کی باید شاهد آن باشیم که پهنای باند کشور شهیدپرورِ ایران در اختیار شبکه پیام‌رسانِ دشمن قرار گیرد؟ تا کی باید شاهد جولان شبکه پیام‌رسانی باشیم که بهشت بزه‌کاران است؟! تا کی می‌خواهیم این مطلب را از مردم مخفی کنیم که «تلگرام بستری جرم‌خیز است و تا سر حدّ براندازی نظام پیش رفته‌ است»؟! آیا وقت آن نرسیده است که به دلیل عدم‌حمایت از شبکه‌های داخلی عذرخواهی کنیم؟! آیا وقت آن نرسیده است که به این بیندیشیم که چرا باید وزیر ارتباطات کشوری قدرتمند، همچون ایران، از موضع ضعف با گردانندگان یک شبکه پیام‌رسان سخن گفته، ملتمسانه از آنان بپرسد که «آیا زمان توقف خشونت پراکنی نیست»؟! چرا نباید وزیر ارتباطات کشور ما از جایگاه قدرت با چنین افرادی که بر اثم و عدوان تعاون کرده‌اند، سخن بگوید؟ مسئولان وزارت‌ ارتباطات این ننگ را بر پیشانی کشورِ غیورِ ایران نهاده‌اند و ما از این بابت ناراحتیم. ناراحتیم از این‌که مسئولان، مردم را نادان فرض کرده، از رصد تلگرام گزارش می‌دهند و نتیجه آن گزارش‌ها می‌شود این اغتشاش‌ها! شما کجا را رصد می‌کردید؟ این آشوبگران کجا قرار می‌گذاشتند؟ یا چگونه وقتی از شهرهای بزرگ ناامید می‌شوند از دورود و قهدریجان سر درمی‌آورند؟
جناب وزیر! ازنظر ما مردم، همه مسئولانی که از شبکه‌های پیام‌رسان خارجی، مانند تلگرام، دفاع کرده‌اند، در آتش زدن پرچم ایران اسلامی مقصرند! کسانی که در ایجاد شبکه ملی اطلاعات کوتاهی کردند! کسانی که با حمایت از سرویس‌های خارجی و عدم حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی، قدرت رقابت را از آنان سلب کردند! کسانی که فضای مجازیِ کشور را در حوزه مصرف‌گرایی متوقف نگاه‌ داشتند.
کسانی که نوآوری در فناوری پیشکش مدیریتشان، حتی از تقلیدِ کشورهای پیشرفته در ایجاد اینترنت کودک و نوجوان نیز دریغ کردند. کسانی که فقط به فکر فروش انحصاری پهنای باند هستند و هر چه فیلم و عکس دانلود شود خوشحال‌ترند، کاری هم ندارند که جوان و نوجوان این کشور در منجلاب گناه غوطه‌ور است و به‌راستی‌که پولی کثیف‌تر از این در دنیا پیدا می‌شود؟ پولی که در عوض فروشِ، مؤلفه‌های قدرت این کشور، یعنی ایمان جوانان، به دست آورده‌ایم.
جناب وزیر! باید عذرخواهی کنیم که تقریباً تمام دستورات رهبر معظم انقلاب در پیوست حکم شورای عالی فضای مجازی هنوز بر روی زمین‌ مانده است.
جناب آقای وزیر! فضای مجازی قتلگاه شده است، قتلگاه جوانان و نوجوانان! اگر در پاک‌سازی این فضای جرم‌خیز اقدامی انجام ندهید در قتل این جوانان و نوجوانان شریک خواهید بود، همچنانکه وزرا و مسئولان قبل در این گناه شریک‌اند.
مسئولانی که بدون توجه به پیوست فرهنگیِ مدّ نظر رهبر معظم انقلاب به‌جای فناوری اطلاعات، به واردات محصولات مصرفی بسنده کردند. جناب آقای وزیر! مسئولیتی سنگین را بر دوش گرفته‌اید، مسئولیتی که مسئولان پیشین، از عهده آن برنیامده‌اند، امید که شما ‌اشتباهات گذشته را تکرار نکنید.
جمعی از طلاب و اساتید حوزه علمیه قم
برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com