کد خبر ۵۲۱۴۷ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۲۹

تدوین برنامه‌ مشخصی در قم برای مقابله با تهدیدات سایبری

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم با تأکید بر اینکه باید یک سری برنامه‌های مشخص و معین در سازمان‌ها و ادارات استان برای مقابله با تهدیدات سایبری در استان تدوین شود، گفت: بیش از 50 درصد حملات سایبری منشأ داخلی دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم،  سید حسن هانی در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان که در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، با بیان اینکه دنیا و سیستم‌ها به سمت پیچیده‌تر شدن پیش می‌روند، اظهار داشت: ما چاره‌ای جز استفاده از فناوری اطلاعات و سیستم‌های کامپیوتری نداریم اما  بهترین کار برای مقابله با حملات سایبری و تهدیدات آن پیشگیری است.

وی با تأکید بر اینکه باید یک سری برنامه‌های مشخص و معین در سازمان‌ها و ادارات استان برای مقابله با تهدیدات سایبری در استان تدوین شود، افزود: بیش از 50 درصد حملات سایبری منشأ داخلی دارد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم با تأکید بر اینکه باید دوره آموزشی که تدوین‌شده برای مدیران دستگاه‌های ستادی و مدیران فناوری اطلاعات الزامی شود، خاطرنشان کرد: باید دوره‌ها آموزش داده شده و مباحث فنی و تکنیکی در آنجا تذکر داده شود.

هانی ابراز کرد: در رابطه با حملات سایبری چالش عمده‌تری نیز داریم که مربوط به حملات فردی است، ابزارهایی که دانش نیاز ندارد و لزوماً سازمان‌یافته از سوی شرکت‌های خاص نیستند بسیاری از هکرهای معروف دنیا زیر 18 سال بوده‌اند که به دلیل فراغت و وقت زیادی که دارند به سیستم‌ها نفوذ می‌کنند.

همچنین در این جلسه، رئیس پلیس  فتای استان قم با بیان اینکه در بحث اطاعات هر کشوری که اطلاعات بیشتری دارد دارای سرمایه بیشتری است، اظهار داشت:  کشورها دیگر از ابزار جنگی استفاده نمی‌کنند و با حملات سایبری از افراد نخبه استفاده کرده و خسارات بیشتر با هزینه‌های کمتر به کشور موردنظر انجام می‌گیرد.

علی موالی گفت: استان قم می‌تواند از ظرفیت آب‌ها به‌خوبی استفاده کند و امید داریم مصوبات این جلسه و خروجی آن  در رابطه با بحث رزمایش سایبری باشد که با اهمیت و الزامات کار بیشتر آشنا شویم.

وی افزود: استان قم به لحاظ موقعیت استراتژیکی که دارد در زمینه سایبری از اهمیت خاصی برخوردار است، به همین دلیل اصرار و پافشاری بر برگزاری رزمایش در  این زمینه‌داریم.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com