کد خبر ۵۲۱۶۱ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۳۶

آیت‌الله سعیدی: همگان باید برای حفظ نمادهای انقلاب تلاش کنیم

امام‌ جمعه قم از وجود نمادهای مختلف در نهضت امام خمینی(ره) یادکرد و گفت: همگان باید برای حفظ نمادهای انقلاب اسلامی تلاش کنیم تا همچنان بتوانیم پیام‌ها و آموزه‌ها را در میان مردم زنده نگه‌ داریم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی در مراسم رونمایی از طرح المان شهید آیت‌الله سید محمدرضا سعیدی که در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل‌بیت(س) برگزار شد با اشاره به فرا رسیدن سالروز قیام خونین مردم قم علیه رژیم شاهنشاهی اظهار داشت: در 19 دی‌ماه عده‌ای به نمایندگی از مردم قم با رهبر انقلاب اسلامی دیدار و از فرمایشات ایشان در مورد مباحث مختلف استفاده می‌کنند.

وی فعالیت‌های انجام‌ شده توسط ستاد کنگره شهدای روحانی استان قم را قابل‌ تقدیر خواند و افزود: در این کنگره تلاش شده است تا تلاش‌ها و مجاهدت‌های روحانیون و علما برای باری دیگر برای مردم زنده شود.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) با بیان اینکه روحانیون با فدا کردن جان‌های خود مردم را به سمت آموزه‌های دینی هدایت کردند، عنوان کرد: استفاده از نمادها و نشانه‌ها در تعالیم اهل‌بیت(ع) ریشه دارد و این موضوع در سیره زندگانی آن‌ها به‌خوبی قابل‌ مشاهده است.

وی با اشاره به اینکه مساجد به‌عنوان پایگاهی برای اجتماع مردم در طول تاریخ اسلام شناخته‌ شده‌اند، مطرح کرد: همان‌طور که پیامبر اسلام(ص) نیز اشاراتی در مورد حضرت حمزه(ع) داشتند می‌توان از این شخصیت به‌عنوان نمادی از مقاومت، شجاعت و سلحشوری نام برد.

سعیدی از وجود نمادهای مختلف در نهضت امام خمینی(ره) یادکرد و ادامه داد: همگان باید برای حفظ نمادهای انقلاب اسلامی تلاش کنیم تا همچنان بتوانیم پیام‌ها و آموزه‌ها را در میان مردم زنده نگه‌ داریم.

امام‌ جمعه قم با تأکید بر اینکه نمادها ظرفیتی برای آشنایی افراد با تاریخ است، عنوان کرد: نمادها باید دارای معناهای مشخص باشند تا بتوانند کاربرد لازم را به دنبال داشته باشد،‌

وی از شهید آیت‌الله سید محمدرضا سعیدی به‌عنوان یکی از شهدای شاخص انقلاب نام برد و افزود: این شهید برای مقابله با استکبار هیچ هراسی نداشت و به‌تنهایی توانست مقابل بسیاری از خواسته‌های آمریکایی‌ها در ایران ایستادگی کند.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com